Концепт Audi e-tron GT

02.12.2018.

Audi e-tron, третій електрокар: Чотиридверне купе дебютує у вигляді концепт-кара.

Наступний електричний Audi з'явиться після позашляховика Audi e-tron та моделі Audi e-tron Sportback, вихід яких запланований на 2019 рік. Цього разу модель буде побудована на базі архітектури з пласкою підлогою, яка відрізняється чудовими пропорціями і низьким центром ваги. Потужність у 434 кВт (590 к. с.) цілком гідна спорткара. Крутний момент передається на колеса через систему постійного повного привода quattro з технологією векторизації крутного моменту, як і належить такому динамічному Audi. Роботу з поступового перетворення автомобіля на серійну модель візьме на себе дочірня компанія бренду - підрозділ Audi Sport GmbH.

Натхнення, джерелом якого стала аеродинамічна труба
Плаский, широкий, з довгою колісною базою - саме такими є пропорції класичного Gran Turismo. Концепт-кар Audi e-tron GT повністю підходить під цей опис: його довжина складає 4,96 м, ширина - 1,96 м, а висота - 1,38 м. Легкий корпус чотиридверного купе є комбінацією кількох матеріалів. Зокрема, дах виготовляють з карбону з численними алюмінієвими компонентами, а опорні елементи - з високоміцної сталі. Технології для цього автомобіля розроблялися у тісній співпраці з Porsche. Дизайн і характер моделі безпомилково вказують на належність до сімейства Audi.

Похила лінія даху e-tron GT, що плавно заходить на задню частину автомобіля, нагадує компоновку версії Sportback, яка вважається свого роду візитною карткою бренду. Цей елемент дизайну явно буде використовуватися в майбутньому, позначаючи наступний етап еволюції мови дизайну Audi. На фоні поточної лінійки моделей Audi виділяється салон, що сильно звужується у задній частині. Розвинені скульптурні форми колісних арок і плечової лінії в поєднанні з пласкою підлогою, незвичною для електромобіля, візуально підкреслюють низький центр ваги і динамічний потенціал концепт-кара Audi e-tron GT.

Широкі лінії і численні функціональні елементи кузова, а також повітрозабірники колісних арок і суцільний задній дифузор походять від аеродинамічної труби. Унікальні риси дизайну забезпечують низький коефіцієнт аеродинамічного опору, який сприяє зниженню витрати пального та зменшенню підйомної сили.

Зона порогів між колісними арками значно виступає назовні, створюючи виразний контраст з салоном. Поріг привертає увагу до простору під підлогою, де розташована акумуляторна батарея - енергетичний центр концепт-кара Audi e-tron GT. Форма колісних дисків з п'ятьма подвійними спицями гармонійно пов'язана з їхньою функцією. Їхній динамічний дизайн забезпечує оптимальну вентиляцію гальмівних дисків, одночасно сприяючи зменшенню аеродинамічного опору. Крім того, при погляді збоку 22-дюймові колеса в шинах розміру 285/30 мають надзвичайно ефектний вигляд.

Характерна решітка радіатора Audi Singleframe розташована по центру передньої частини. У порівнянні з двома позашляховиками e-tron її архітектура більш горизонтальна. Верхня половина має накладку, пофарбовану в колір кузова. Структура її поверхні нагадує традиційний стільниковий візерунок решіток моделей Audi RS - візуальну ознаку, що має стати характерною рисою концепт-кара Audi e-tron GT як майбутнього продукту Audi Sport GmbH.

У поєднанні зі спрямованими вздовж кузова потоками повітря великі повітрозабірники у передній частині ефективно охолоджують вузли в зборі, акумуляторну батарею і гальма. Капот з аеродинамічною поверхнею нагадує два останні демонстраційні автомобілі бренду - Aicon та PB18 e-tron. Завдяки його особливому дизайну потоки повітря наче обіймають кузов, зменшуючи небажані завихрення.

Крім того, стрілоподібна передня частина привертає увагу до світлодіодних фар matrix з лазерними модулями дальнього світла, підкреслюючи динамізм концепт-кара Audi e-tron GT навіть у нерухомому стані. Як і в поточних моделях лінійки Vision, світло тут теж анімоване і вітає водія короткою функціональною послідовністю спалахів у вигляді хвилі світла, яка поширюється по горизонталі. Це нова унікальна візуальна риса, що стане характерною ознакою серійних моделей у майбутньому.

Через усю задню частину проходить світлова смужка. Зовнішні кінці цієї смужки поступово переходять в окремі клиноподібні сегменти світлодіодів освітлювальних модулів. Така архітектура поєднує e-tron GT з серійним позашляховиком e-tron, забезпечуючи безпомилкову впізнаваність електромобілів Audi навіть у темряві.

Новий колір екстер'єру під назвою Kinetic Dust - теплий темний відтінок, що нагадує титан і має практичний вигляд без холодної «технологічності». Залежно від кута падіння і переміщення світла він забезпечує помітний контраст між поверхнями кузова. Матові алюмінієві деталі теплих відтінків на обрамленні вікон і декоративних елементах додатково посилюють цей ефект.

Стійке відчуття новизни: інтер'єр
Четверо дверей, чотири сидіння і колісна база 2,9 м - салон концепт-кара Audi e-tron GT пропонує високу практичність повсякденної експлуатації в поєднанні з винятковим відчуттям якості. Функціональний центр інтер'єру розташований у передній частині салону ліворуч і візуально зосереджений на сидінні водія. Центральна консоль, великий сенсорний екран у верхній частині та лінія між верхньою панеллю обшивки дверей і місцем водія обрамлюють його робочий простір, забезпечуючи ідеальну ергономіку взаємодії з органами керування та мультимедійною системою Audi e-tron GT. Центральна консоль і виокремлена панель приладів наче плавають у повітрі. Градієнтний перехід від світлих кольорів верхньої частини місця водія до темних відтінків простору для ніг створює враження візуальної ширини. Спортивні передні і задні сидіння, оформлені у стилістиці автоперегонів, забезпечують оптимальну бічну підтримку навіть під час швидкісного проходження поворотів.

Центральний екран передньої панелі та сенсорний екран над центральною консоллю мають вигляд чорних панелей. Вони підкреслюють стриманий дизайн просторого салону, в якому домінують горизонтальні елементи. Екрани дозволяють відображати інформацію в різних режимах залежно від уподобань водія. Перелік доступних варіантів включає віртуальні циферблати, наочні навігаційні мапи з виведенням інформації щодо відстані та різноманітні функціональні меню мультимедійної системи. Керування здійснюється за допомогою сенсорного екрана з тактильним зворотним зв'язком.

При створенні концепт-кара дизайнери навмисно перейшли до послідовного використання екологічно чистих матеріалів, що є чіткою ознакою передового автомобільного дизайну. Продукти тваринного походження тут не використовуються взагалі: Audi e-tron GT отримав веганський інтер'єр. Оббивка сидінь та інших поверхонь виготовлена з високоякісної синтетичної шкіри. Для оббивки подушок сидінь, підлокітників і центральної консолі використані тканини, що виготовляються з перероблених волокон. Стельова панель і накладки стійок оббиті мікрофіброю. Навіть килимове покриття підлоги з довгим ворсом виготовлене з екологічно чистої пряжі Econyl - волокна, сировиною для якого слугують уживані рибальські сіті.

Завдяки наявності двох відділень для багажу концепт-кар Audi e-tron GT пропонує чудові можливості для подорожей у стилі Gran Turismo. Таким чином автомобіль повністю використовує всі переваги концепції електричного автомобіля з компактними модулями привода. Задній багажний відсік з великою кришкою вміщує до 450 л. Під капотом знаходиться додатковий відсік місткістю 100 л.

Характеристики потужності і запас ходу: привод
434 кВт (590 к. с.) сукупної потужності системи - вражаючий показник, що слугує доказом потенціалу повністю електричного привода. На передній і задній осях встановлені окремі електричні двигуни. Обидва агрегати є синхронними двигунами з постійним збудженням. Вони передають крутний момент на дорогу через всі чотири колеса, тож новий концепт Audi e-tron GT представляє собою справжній quattro. Точніше кажучи - електричний quattro, оскільки механічний зв'язок між передньою і задньою осями відсутній. Електронна система координує розподіл рушійного зусилля як між осями, так і між правими і лівими колесами. У результаті забезпечується оптимальне зчеплення з поверхнею і точно виважене пробуксовування.

У майбутньому автомобіль буде прискорюватися від 0 до 100 км/год приблизно за 3,5 с, а до 200 км/год розгін триватиме трохи більше 12 с. Максимальна швидкість обмежена позначкою 240 км/год задля максимізації запасу ходу. Ще одна особливість, якою можуть похизуватися далеко не всі моделі конкурентів, - можливість повністю використовувати потенціал прискорення привода декілька разів підряд. Тоді як в інших моделях привод перемикається в режим овердрайву через температурні обмеження, концепт-кар Audi e-tron GT надає водієві можливість використання всього потенціалу обидвох двигунів та акумуляторної батареї завдяки досконалій стратегії охолодження.

Запас ходу концепт-кара у відповідності до нового стандарту WLTP буде становити понад 400 км. Енергію, необхідну для руху, постачає пласка літій-іонна акумуляторна батарея ємністю понад 90 кВт·год, яка займає весь об'єм під підлогою між передньою і задньою осями. Вирішальною перевагою такої конструкції є надзвичайно низький центр ваги автомобіля, який можна порівняти з аналогічним параметром Audi R8. Своєю чергою, це значно впливає на характеристики динаміки і керованості. Система рульового управління всіма колесами забезпечує ідеальний синтез притаманної спорткарам маневреності і точності, що доповнюється ідеальною курсовою стійкістю.

Завдяки системі рекуперації збільшення запасу ходу автомобілів Audi може сягати 30%, що є особливо важливим для автомобілів зі спортивним характером, таких як концепт-кар Audi e-tron GT. У процесі рекуперації задіюються обидва електродвигуни та електрогідравлічна система управління гальмами. Використовується комбінація різних режимів рекуперації: ручна активація рекуперації під час руху накатом за допомогою підрульових перемикачів, автоматична активація рекуперації за допомогою асистента Efficiency Assist з прогнозуванням, а також рекуперація енергії гальмування з плавним переходом з електричного на гідравлічне уповільнення. При уповільненні з прискоренням до 0,3 g концепт-кар Audi e-tron GT здійснює рекуперацію виключно за допомогою електродвигунів, не використовуючи звичайні гальма, - саме в такому режимі здійснюється до 90% від усіх уповільнень. У результаті енергія повертається в акумуляторну батарею в ході практично всіх звичайних маневрів гальмування. Колісні гальма задіюються лише у випадках, коли прискорення при уповільненні перевищує 0,3 g унаслідок натискання водієм на педаль гальма. Концепт-кар Audi e-tron GT оснащений високопродуктивними керамічними дисковими гальмами, які витримують багаторазове уповільнення зі значним навантаженням без погіршення ефективності гальмування.

Скорочує тривалість заряджання: система заряджання з напругою 800 В
Акумуляторну батарею концепт-кара Audi e-tron GT можна заряджати кількома способами: за допомогою кабелю, який під'єднується до роз'єму під кришкою у лівому передньому крилі, а також методом безконтактного індукційного заряджання за технологією Audi Wireless Charging. Для цього використовується зарядна панель з інтегрованою обмоткою, яка стаціонарно встановлюється на поверхні у місці паркування автомобіля і підключається до електромережі. Змінне магнітне поле, що проходить крізь повітряний проміжок, генерує змінну напругу в установленій в підлозі автомобіля вторинній обмотці. Зарядна система з вихідною потужністю 11 кВт дозволяє зарядити акумуляторну батарею концепт-кара Audi e-tron GT за ніч.

Дротове заряджання відбувається значно швидше, оскільки при цьому чотиридверне купе підключається до зарядної системи з напругою 800 В. Ця система відрізняється значно меншою тривалістю заряджання у порівнянні зі звичайними зарядними системами. Зокрема, для заряджання до 80 % від ємності батареї потрібно усього 20 хвилин, після чого автомобіль здатен пройти понад 320 км (WLTP). Разом з тим концепт-кар e-tron GT можна заряджати на станціях з меншою напругою за умови, що водій має можливість доступу до відповідної мережі зарядних станцій.

Audi: розширення лінійки моделей з електроприводом триває
Бренд з чотирма кільцями розпочав свою кампанію з розширення модельного ряду електромобілів з випуску позашляховика Audi e-tron з повністю електричним приводом у вересні 2018 року. Згідно з планами компанії, у 2025 році асортимент автомобілів Audi з повністю електричним приводом буде налічувати 12 моделей, які будуть доступні на ключових ринках світу, а третину продажів бренду будуть становити електрифіковані моделі. До переліку позашляховиків у цій лінійці увійдуть Audi e-tron та Audi e-tron Sportback, дeбют якого запланований на 2019 рік. Крім того, будуть доступні моделі в класичних кузовах, такі як Avant і Sportback. Лінійка буде включати моделі з усіх актуальних сегментів ринку - від компактних авто до автомобілів повнорозмірного класу.