Обтічні форми

04.06.2018.

Обтічні форми. Прототип Audi e-tron з надзвичайною аеродинамікою.

Чим краща аеродинаміка у електромобіля, тим більшу відстань він може проїхати. Завдяки коефіцієнту аеродинамічного опору 0,28 прототип Audi e-tron демонструє найкращі результати у сегменті позашляховиків. Цей показник є вирішальним фактором у забезпеченні запасу ходу у більш ніж 400 кілометрів за процедурою WLTP. Ефективні зовнішні дзеркала входять у перелік ключових особливостей аеродинамічного концепту повністю електричного автомобіля преміум-класу.

Сценарій: випробування на витривалість у аеродинамічній трубі.

Перед ротором низького шуму з діаметром у п'ять метрів прототип Audi e-tron переноситься у центр урагану. На установці для проведення тестувань аероакустики в Центрі аеродинамічних труб в Інгольштадті з найбільш тихою у світі аеродинамічною трубою інженери Audi доводять коефіцієнт аеродинамічного опору та шуму до оптимальним значень за найсуворіших умов. Обидва коефіцієнти мають дуже важливе значення для ефективності автомобіля та комфорту поїздки у ньому. Завдяки потужності у 2,6 мегавата вентилятор виробляє потік повітря на швидкості 300 км/год. Прототип Audi e-tron піддавався тестуванням у такому середовищі протягом 1000 годин. 

В результаті був отриманий коефіцієнт аеродинамічного опору 0,28. Клієнти отримують перевагу, оскільки такий низький показник аеродинамічного опору забезпечує запас ходу у 400 кілометрів за процедурою WLTP. Сота частина коефіцієнту аеродинамічного опору вказує на запас ходу приблизно у 5 кілометрів при русі у звичайних умовах.

Аеродинамічний опір: істотно важливий у подорожах на далекі відстані.

Прототип Audi e-tron впевнено вирушає у подорожі на далекі відстані, аеродинамічний опір є ключовим показником для опору руху, значно важливішим, ніж опір коченню чи інерція. Енергія втрачається, а автомобілю потрібно подолати цей опір. Саме тому аеродинаміка настільки важлива. Однак під час руху по місту інші фактори мають значення. У місті автомобіль може відновити велику кількість використаної енергії під час гальмування, нівелюючи важливість маси транспортного засобу. 

Щоб досягнути коефіцієнту аеродинамічного опору 0,28, інженери Audi покращили аеродинаміку усіх частин кузова. Деякі технічні рішення помітні з першого погляду, у той час як інші виконують своє завдання непомітно. Завдяки цим рішення коефіцієнт аеродинамічного опору прототипу Audi e-tron майже на 0,07 менший, ніж у автомобіля зі звичайним оснащенням. У звичайних умовах використання новітня розробка забезпечує запас ходу у 35 кілометрів на один заряд акумулятора за процедурою WLTP.

Розумні рішення: ефективні зовнішні дзеркала та заглибини на днищі
Доступні додатково ефективні зовнішні дзеркала вперше з'являться у прототипі.

Audi e‑tron серійного виробництва. Вони набагато вужчі, ніж стандартні дзеркала. Вони зменшують ширину транспортного засобу на 15 сантиметрів, і завдяки їх новій формі не лише зменшують аеродинамічний опір, але значно знижують рівень шуму від вітру. У кожне з кріплень дзеркала вмонтовано маленьку камеру. Зображення з камер показуються на OLED‑дисплеях, які знаходяться між панеллю інструментів та дверима. Ефективні зовнішні дзеркала можна налаштувати під різні ситуації водіння, що дозволяє підвищити рівень безпеки. Три ракурси доступні для перегляду через систему MMI: при їзді по автомагістралі, входженні в повороти та паркуванні.

Інший важливий фактор - це пневматична підвіска з амортизацією, що налаштовується, яка входить до стандартної комплектації. На швидкості більше 120 км/год вона знижує висоту кузова до 26 міліметрів менше від його нормального положення, знижуючи при цьому коефіцієнт опору. Днище електромобіля, як і передня та задня частини автомобіля, повністю захищені. На частині днища під сидіннями пасажирів знаходиться алюмінієва пластина, яка захищає високовольтний акумулятор від пошкоджень, зумовлених камінням, що відскочило, чи наїздом на тротуар. Різьбові з'єднання з чашеподібними западинами нагадують м'яч для гольфу. Вони також покращують потік повітря у порівнянні з плоскою поверхнею.

Контрольовані повітрозабірники - решітка позаду Singleframe з двома стулками з електроприводом - також допомагають зменшити аеродинамічний опір. Коли повітрозабірники закриті, повітря проходить практично без вихорів. Коли компонентам силового агрегату знадобиться охолодження, або ж конденсатору системи кондиціонування - вентиляція, першими відкриються верхні стулки, а потім решта. Якщо гідравлічні колісні гальма піддаються великому навантаженню, контрольовані повітрозабірники відкриваються та випускають два повітропроводи, по яким охолоджене повітря направляється у арки передніх коліс і надходить до гальм.

Бокові повітрозабірники у передній частині прототипу Audi e-tron задіюють додаткові повітропроводи, які можна чітко побачити збоку від колісних арок. Вони направляють потік повітря таким чином, що він проходить повз стандартні аеродинамічно оптимізовані 19‑дюймові диски. За дизайном вони більш плоскі, ніж стандартні диски. Шини розміру 255/55 вирізняються надзвичайно низьким опором коченню. Навіть бокові частини шин доповнюють аеродинамічний дизайн - напис на них зроблено шрифтом без зарубок.