Надвисока напруга

27.04.2018.

Надвисока напруга. Прототип Audi e-tron у клітці Фарадея.

Серійна версія прототипу Audi e-tron слугує провісником початку нової епохи для бренду з чотирма кільцями: компанія перетворюється з класичного автовиробника на системного постачальника рішень у сфері мобільності, пропонуючи своїм клієнтам індивідуально підібрані рішення для заряджання як вдома, так і під час поїздок. Серійна версія прототипу Audi e-tron - перший автомобіль на ринку, здатний заряджатися на зарядних станціях потужністю до 150 кВт. Електричному позашляховику вистачає якихось 30 хвилин, щоб підготуватися до наступного довгого етапу своєї подорожі. Велика літій-іонна батарея забезпечує запас ходу у понад 400 кілометрів за процедурою WLTP.

Декорації: танцюючі вогні та пульсуюче потріскування над дахом автомобіля

Розміри клітки Фарадея на високовольтному випробувальному стенді Siemens на заводі розподільчих пристроїв у Берліні становить 42 x 32 х 25 метрів. Команда електриків та інженерів на найбільшому у світі заводі з виробництва розподільчих пристроїв досліджує грозові імпульси з напругою до трьох мільйонів вольт. У побудованому в 1958 році залі параболічної форми знаходиться генератор імпульсної напруги розміром з будинок. А прототип Audi e-tron встановлений прямісінько в його центрі. Спалахи світла з потріскуванням витанцьовують над дахом автомобіля, освітлюючи зал висотою 25 м. Фахівці визначають пробивну напругу автомобіля. Цей експеримент дозволяє зробити те, про що люди мріяли тисячі років: підкорити собі блискавку і використати її енергію. Навіть сьогодні використовувати блискавки для заряджання електромобілів неможливо, проте інженери ще більше наблизилися до реалізації ідеї блискавично швидкого заряджання. Серійна версія прототипу Audi e-tron - перший автомобіль на ринку, здатний заряджатися з потужністю до 150 кВт.

Заряджання у поїздках на високопотужних зарядних станціях (до 150 кВт)

Високопотужні зарядні станції, що сумісні з європейським стандартом заряджання (комбінована зарядна система, CCS) і використовуються в тому числі й у мережі Ionity, дозволяють Audi e-tron підготуватися до наступного довгого етапу своєї подорожі менше ніж за 30 хвилин. Ключовий елемент, що забезпечує таку можливість, - досконала система термоменеджменту літій-іонної батареї. Розташована у підлозі автомобіля батарея розрахована на зберігання 95 кВт⋅год електроенергії, що дозволяє забезпечити запас понад 400 кілометрів за умовами реалістичного випробувального циклу WLTP. Завдяки цьому позашляховик придатний до повноцінної повсякденної експлуатації. До кінця 2018 року буде встановлено близько 200 таких високопотужних зарядних станцій, кожна з яких буде обладнана 6-ма точками заряджання. Подальші плани передбачають встановлення до 2020 року зарядних станцій у 400 точках вздовж автомагістралей та основних автошляхів з інтервалами у 120 кілометрів.

На додачу до швидкого заряджання від джерела постійного струму електричний позашляховик можна заряджати у поїздках за допомогою зарядних станцій змінного струму потужністю до 11 кВт (стандарт) та 22 кВт (опція). Загалом клієнти зможуть використовувати понад 65 000 загальнодоступних зарядних станцій по всій Європі.
Протягом найближчих років їх кількість значно зросте. На початковому етапі продажів Audi буде надавати покупцям e-tron можливість спрощеного доступу до приблизно 80 % з цих зарядних станцій у рамках власного сервісу заряджання. Незалежно від типу станції (змінний чи постійний струм, 11 чи 150 кВт), для початку процесу заряджання клієнтам знадобиться всього одна картка. Для цього власники автомобілів повинні будуть один раз зареєструватися на порталі myAudi та укласти індивідуальну угоду про заряджання. Оплата здійснюватиметься автоматично і не потребуватиме розрахунків у фізичній формі. Після запуску функції Plug & Charge, дебют якої запланований на 2019 рік, процес стане ще зручнішим. Потреба у використанні картки відпаде - автомобіль буде самостійно проходити процедуру авторизації та розблокування зарядної станції. 

Поїздки на довші відстані можна планувати у додатку myAudi або безпосередньо в автомобілі. В обох випадках клієнт зможе переглянути підходящий маршрут з позначенням потрібних зарядних станцій. При розрахунку часу прибуття система навігації враховує не лише рівень заряду батареї, але й ситуацію на дорогах та тривалість заряджання. Система дозволяє використовувати зарядні станції постійного струму та більшість станцій змінного струму, які розташовані по всій території Європи.

Заряджання вдома: стандарт - 11 кВт, опція - 22 кВт

Audi пропонує різноманітні рішення для заряджання вдома. При потребі рекомендований місцевим дилером Audi електрик з'ясує, які варіанти заряджання доступні в гаражі клієнта, та встановить обладнання відповідного стандарту. Стандартну пересувну систему заряджання можна використовувати двома способами: з потужністю заряджання до 2,3 кВт (при під'єднанні до побутової електромережі з напругою 230 В) та до 11 кВт (при під'єднанні до трифазної мережі з напругою 400 В). В останньому випадку повне заряджання батареї триватиме близько 8,5 годин. Пропонована як опція система заряджання connect забезпечує збільшену вдвічі потужність заряджання (22 кВт) за умови, що позашляховик з електроприводом оснащений необхідним для цього другим зарядним роз'ємом.

 У поєднанні з домашньою системою енергоменеджменту зарядна система connect дозволяє користуватися перевагами інтелектуальних функцій заряджання. Наприклад, прототип Audi e-tron може заряджатися з максимальною допустимою потужністю, на яку розраховані електромережа будинку та електрична система автомобіля, і водночас враховувати споживання електроенергії іншими споживачами, наявними в домогосподарстві.

Це дозволяє уникнути перевантаження електромережі будинку. Також клієнти можуть самостійно визначати пріоритети, наприклад - здійснювати заряджання в час доби, коли електроенергія дешевша. Якщо будинок оснащений сонячною фотоелектричною системою, автомобіль можна заряджати з використанням переважно електроенергії, згенерованої цією системою, при цьому система заряджання навіть враховує прогноз сонячної погоди.

Додаток myAudi дозволяє зручно керувати системою з дивана. За його допомогою можна планувати, контролювати та спостерігати за заряджанням і попереднім нагріванням/охолодженням електричного позашляховика. Власники автомобіля можуть, наприклад, задати час виїзду, щоб забезпечити заряд батареї прототипу Audi e-tron та його нагрівання/охолодження до бажаного часу. Крім того, застосунок відображає інформацію про заряджання та параметри руху.