План розвитку Е

15.10.2019.

Audi поступово переходить на виробництво електромобілів - цей процес охоплює всі сфери діяльності компанії. Зрештою, бренд із чотирма кільцями має намір до 2025 року випустити на ринок понад 30 моделей електричних автомобілів, що становить 40 відсотків продажів. При цьому Audi послідовно йде шляхом впровадження стабільної мобільності. Відповідно функціонування закупівель та виробництва також узгоджується з критеріями сталого розвитку. Навички та досвід у розвитку і виробництві Audi e-tron будуть використовуватися у майбутніх проектах повністю електричних моделей. Вся діяльність компанії поєднується з комплексними програмами навчання та розвитку.

Ресурсозбереження у використанні електрики.

Audi поступово перетворюється на виробника електромобілів преміум-класу, маючи на меті отримати першість серед компаній-конкурентів. Для цього виробник прискорює поширення схеми дорожньої електрифікації та декарбонізації на всій території компанії. До 2025 року планується зменшити викиди вуглецю протягом усього життєвого циклу автомобілів на 30 відсотків порівняно з 2015 роком. В майбутньому рентабельність інвестицій як центральний параметр фінансового контролю також покаже ефективність зменшення викидів CO2, а стійке управління допоможе збільшити показник до 21 відсотка.

У контексті послідовного втілення принципів електромобільності концерн Volkswagen застосовує цілеспрямований підхід до адаптації свого портфеля двигунів до вимог покупців преміум-класу. Випускаючи значну частину великих сегментів автомобілів, що відповідають вимогам щодо потужності та частого використання для поїздок на далекі відстані, Audi пропонує як доповнення до електричних моделей додаткові гібридні двигуни.

Ресурсозбереження у співпраці з клієнтами.

Сучасні клієнти преміум-класу приділяють все більше уваги сталій мобільності. Тому послідовний підхід передбачає перетворення електричної мобільності на один із центральних наріжних каменів нової стратегії розвитку бренду. На майбутнє компанія Audi зарезервувала 50 відсотків свого маркетингового бюджету для можливостей, що стосуються електромобільності. Компанія прагне забезпечити для своїх клієнтів новий рівень якості з двигуном нового типу, розвіяти будь-які сумніви та викликати захоплення. Підкаст «Майбутнє за електрикою», який виходить вже другий сезон поспіль і нещодавно отримав нагороду World Media Award у категорії «Автомобілі», є вдалим прикладом такого підходу. На початку 2019 року компанія Audi також розпочала нову главу в історії виробництва автомобілів, випустивши на ринок модель e-tron та відкривши багатоповерхову інсталяцію у формі метеориту на виставці в аеропорту Мюнхена. Відвідувачі мали можливість випробувати нову модель Audi у майже 20 000 тест-драйвах.

Торгові партнери бренду у всьому світі є послами нової технології. Для того щоб підготувати бізнес-середовища до технології e-tron, дилери вже декілька місяців розвивають відповідну інфраструктуру для заряджання електромобілів. Компанія Audi провела підготовку більше ніж 9500 працівників дилерських центрів зі всього світу, які будуть представляти на ринку Audi e-tron. Для досягнення оптимального рівня обслуговування бренд з чотирма кільцями використовує інноваційну технологію віртуальної реальності (VR): сервісні фахівці на більш ніж 40 ринках використовують спеціально розроблений навчальний курс віртуальної реальності, щоб ознайомитися з особливостями роботи високовольтного акумулятора Audi e-tron.

Крім самого продукту, покупці товарів преміум-класу приділяють все більше уваги образу бренду. Зокрема, це стосується електричних моделей, оскільки екосистема автомобілів відіграє тут вирішальну роль. Тому компанія пропонує своїм клієнтам послугу заряджання Audi e-tron. Вона дає доступ до близько 80 відсотків всіх станцій заряджання в Європі - понад 110 000 відкритих пунктів зарядки у 20 країнах ЄС, якими керує 220 операторів. Незалежно від типу станції (зі змінним чи постійним струмом, з потужністю 11 чи 150 кВт) для початку заряджання клієнтам знадобиться всього одна картка. Виставлення рахунків здійснюється автоматично через обліковий запис користувача. З новою функцією Plug&Charge, яку незабаром буде представлено, Audi e-tron буде автоматично проходити аутентифікацію на станції заряджання за допомогою криптографічних процесів.

Для заряджання вдома замовники Audi можуть оснастити свої будинки та гаражі приладом компанії Volkswagen Naturstrom, яка пропонує електроенергію з повністю поновлювальних джерел. За бажанням місцевий сервісний партнер Audi відправить свого спеціаліста у гараж замовника для перевірки електроживлення та налаштування підключення для заряджання.

Додатковий пристрій, який може повністю зарядити акумулятор Audi e-tron трохи більше, ніж за чотири години, оснащено інтелектуальними функціями та зв'язком з домашньою системою управління споживанням енергії. Вони дозволяють заряджати Audi e-tron з максимальною потужністю, враховуючи потреби інших споживачів у домогосподарстві, щоб уникнути перевантаження у системі електричного живлення будинку. Крім того, клієнти можуть визначати індивідуальні пріоритети: наприклад, здійснювати заряджання тоді, коли електроенергія дешевша. Якщо будинок оснащений сонячною фотоелектричною системою, автомобіль можна заряджати переважно електроенергією, згенерованою цією системою; при цьому система керування заряджанням навіть враховує прогноз сонячної погоди.

Ціль бренду: комплексна інфраструктура заряджання.

Від гаража замовника та співпраці з Ionity до всієї електромережі: у 2017 році концерн Volkswagen заснував європейську мережу станції швидкісного заряджання постійним струмом Ionity спільно з Audi, Porsche, BMW, Daimler та Ford. До 2020 року в 25 країнах планується відкрити 400 станцій заряджання високої потужності (на відстані не більше ніж 120 кілометрів). Окрім участі у проекті Ionity, компанія Audi також проводить початкові тести та будує партнерські стосунки з енергетичними групами і комунальними компаніями, щоб запропонувати покупцям не просто автомобіль з повністю електричним приводом, а надійну та всебічну систему мобільності з постачанням екологічної енергії. Керування заряджанням, яке підтримує локальну мережу, а не перевантажує її, є важливим елементом екосистеми електромобільності Audi. Разом з постачальниками енергії та енергетичних послуг бренд досліджує потенціал інтелектуальних домашніх мереж та «розумних мереж», які перетворять моделі e-tron на впливових гравців на полі переходу до нових джерел живлення. Початкові тести моделі вже показали перспективні результати, зокрема, з урахуванням витрат замовника.

Ресурсозбереження на кожній ланці ланцюга вартості.

Розробивши план розвитку ресурсозбереження для всіх своїх підрозділів, компанія поставила собі за мету послідовно декарбонувати весь життєвий цикл автомобіля: від виробництва і ланцюга постачання до використання та утилізації моделей Audi.

Крім того, компанія Audi має чітку ціль - досягти балансу у загальнодержавній нейтральності вуглецю до 2050 року.

Ланцюги постачання відіграють вирішальну роль у виконанні плану розвитку ресурсозбереження Audi, особливо коли мова йде про електромобілі. Таким чином, компанія докладає всіх зусиль для початку діалогу зі своїми партнерами з метою спільного скорочення викидів CO2 на кожній ланці ланцюга вартості. Наприкінці 2018 року компанія Audi запустила програму зменшення CO2 у сфері закупівель і провела понад 30 семінарів про зменшення викидів CO2 з постачальниками. Перші результати програми показують, що партнери можуть зменшити викиди, зокрема, роблячи цикли обробки матеріалів замкненими, використовуючи екологічну електроенергію та більшу кількість вторинних і перероблених матеріалів. Насамперед основна увага приділяється сегментам з особливо енергоємним виробництвом. До них належать, наприклад, акумулятори високого струму та алюмінієві компоненти. Тому Audi вимагає від виробників акумуляторів використовувати екологічну електроенергію у виробництві елементів і зазначити цю вимогу у своїх технічних характеристиках.

Виробник автомобілів преміум-класу також заохочує до ресурсозберігаючої обробки алюмінію. Компанія Audi була першим виробником автомобілів, який отримав сертифікат «Стандарт ефективності» в рамках ініціативи міжнародної організації Aluminium Stewardship Initiative, що створила комплексний стандарт ресурсозбереження у жовтні 2018 року. Наявність цього сертифікату свідчить, що алюмінієві компоненти корпусу акумулятора в Audi e-tron виготовляються відповідно до вимог ресурсозбереження ASI. Audi має намір укласти цільову угоду з партнерами, які також сертифіковані ASI. Наприклад, виробник алюмінію Hydro з липня 2019 року постачає сертифікований ASI алюміній для корпусів акумуляторів першої повністю електричної моделі Audi. На кінець 2019 року Hydro поставлятиме для Audi e-tron лише листи алюмінію, які сертифіковані ASI.

Крім того, Audi зменшує викиди CO2 при використанні алюмінію шляхом повторного використання матеріалу відповідно до принципу безвідходної економіки. Компанія вже використовує замкнений цикл переробки алюмінію у місті Некарзульмі (Neckarsulm) з 2017 року. Залишки алюмінію, які утворюються під час пресування, відправляються до постачальника, що переробляє їх. Потім Audi повторно використовує ці перероблені алюмінієві листи у своєму виробничому процесі. Таким чином, компанія Audi лише в 2018 році запобігла викидам близько 90 000 метричних тонн CO2, що на 30 відсотків більше, ніж у попередньому році. До 2020 року Audi планує поступово ввести замкнений цикл переробки алюмінію на інших заводах.

Для того щоб забезпечити стабільність ланцюга поставок і підвищення ефективності, бренд почав використовувати рейтинг ресурсозбереження у 2017 році. Він використовується для оцінки того, чи дотримується постачальник соціальних та екологічних стандартів. Крім використання інформації, яку передає вам виробник, представники системи контролю можуть також здійснювати перевірку на місці. З липня 2019 року рейтинг ресурсозбереження (рейтинг S) також включає перевірку дотримання екологічних норм. Рейтинг S також став обов'язковим критерієм укладання контракту. Це означає, що постачальники отримуватимуть замовлення лише у тому випадку, якщо вони підтвердять відповідність певним соціальним і екологічним стандартам та дотримання екологічних норм. Цей рейтинг також буде введений у всіх структурах концерну Volkswagen.

Компанія Audi також бере участь у різних ініціативах, закликаючи до збереження прав людини та навколишнього середовища у ланцюзі поставок разом з іншими партнерами. Наприклад, Audi є членом Міжнародного альянсу у сфері акумуляторних батарей. Альянс займається захистом прав людини та соціальними стандартами під час видобутку сировини для акумуляторів та розробляє рішення для повторного використання літій-іонних акумуляторів.

Безвуглецеве виробництво

Компанія Audi також підтримує думку, що безвуглецеве виробництво електричних автомобілів є важливим елементом сталої мобільності. Завод у Брюсселі відіграє у цьому процесі провідну роль: він був безвуглецевим ще до початку виробництва Audi e-tron. Цього вдалося досягти шляхом переходу на екологічну електроенергію, здійсненого вже у 2012 році, та встановлення найбільшої фотоелектричної системи в регіоні. Для опалення на заводі Audi в Брюсселі використовується біогаз. В цілому, використовуючи відновлювальні джерела енергії, завод зменшує викиди CO2 на 40 000 метричних тонн на рік. Це доповнюється проектами компенсації викидів, яких поки що не можна уникнути. Зараз компанія займається всебічним розгорненням цієї стратегії: до 2025 року всі заводи Audi повинні впровадити повністю безвуглецеве виробництво.

Повторне використання та переробка акумуляторів

Audi та Volkswagen перебувають уже в процесі розробки концепцій використання високовольтних акумуляторів. Якщо акумулятор втратив певний відсоток своєї зарядної здатності протягом кількох років, його все одно можна використовувати для стаціонарного застосування. Серед багатьох доступних можливостей у цій сфері Audi на сьогодні випробовує дві в рамках пілотних проектів: використання у складі автонавантажувачів та тягачів на головному заводі в Інгольштадті (Ingolstadt) та використання акумуляторів у стаціонарному сховищі енергії на території кампусу в Берліні (Berlin).

Перший етап стратегічного співробітництва, в рамках якого фахівці Audi з технологій переробки та утилізації матеріалів та фахівці бельгійської компанії Umicore розробили замкнутий контур для елементів акумуляторів з високою напругою, вже завершено. Його мета - зберегти цінні матеріали, такі як кобальт та нікель, та використовувати їх у нових акумуляторах.

Максимальна гнучкість: виробництво електрифікованих моделей

Бренд Audi увійшов в еру електромобільності з початком виробництва Audi e-tron на заводі в Брюсселі (Brussels). Спочатку традиційний виробничий майданчик був значною мірою модернізований, і зараз він є одним із найсучасніших виробничих майданчиків для електромобілів у Європі. Електричні двигуни виробляються на власному заводі Audi у Дьйорі (Győr), а у Брюсселі розташоване власне виробництво акумуляторів. Досвід виробництва e-tron у Брюсселі зараз використовується у нових проектах розробки автомобілів з повністю електричним приводом та створення нових майданчиків для виробництва електромобілів.

Для випуску майбутніх моделей електромобілів Audi забезпечує високий рівень гнучкості та синергії в рамках концерну: наприклад, у співпраці з Porsche була розроблена платформа PPE (Premium Platform Electric) для великих електромобілів. Компанія має намір виробляти моделі PPE на існуючих заводах. Концепція автомобіля розроблена з урахуванням стандартизованих структур заводу, і її можна швидко перенести на виробництво в інші заводи.

Audi також розробляє синергетичні ефекти для більш компактних моделей автомобілів на основі модульної електричної платформи (MEB): модель Audi Q4 e-tron concept, електричний позашляховик у сегменті A, зійде з конвеєра на заводі Volkswagen у Цвікау (Zwickau) разом з моделями брендів VW та SEAT. Таким чином, поєднання виробничих платформ дозволяє виробляти велику кількість моделей електромобілів з високою ефективністю. Найважливіші частини моделей MEB виробляються на заводах концерну, в основному в Касселі (Kassel) (модульний привод), Зальцгіттері (Salzgitter) (деталі електродвигунів) та Брунсвіку (Brunswick) (акумулятори й елементи підвіски).

Також уже починається підготовка до виробництва концепт-кара Audi e-tron GT, який зійде з конвеєра на заводі Böllinger Höfe поблизу Некарзульма разом з Audi R8 у кінці 2020 року. Хоча потужний спортивний автомобіль з паливним двигуном все ще переважно виробляється вручну, електрична модель Gran Turismo буде виготовлятися з більшим рівнем автоматизації роботи у кузовному цеху. Обидві моделі проходять процес збірки, який наразі було розширено з 20 до 36 етапів, включаючи, зокрема, використання підвісного конвеєра. Певні електричні елементи автомобіля, такі як система акумуляторів, привод або термоуправління, попередньо готуються в спеціальних складах і встановлюються на конвеєрі як готові модулі.

Гібридні автомобілі із заряджанням від мережі випускаються у тому ж місці, де і відповідні традиційні моделі: наприклад, Audi Q5 TFSI e в Сан-Хосе Чіапа (San José Chiapa) (Мексика) і Audi A7 TFSI e в Некарзульмі. Зараз Audi виробляє дві електрифіковані моделі в Китаї: Audi A6 L e-tron та Audi Q2 L e-tron; виробництво Audi-e-tron почнеться у 2020 році.

Разом з потоком: заохочення працівників у вивченні особливостей електромобільності

Audi також вкладає великі інвестиції, навчаючи своїх працівників працювати з електромобілями. Компанія запрошує експертів і одночасно готує власних спеціалістів Audi до роботи у цій галузі майбутнього. Наприклад, бюджет компанії на подальшу освіту працівників збільшився майже на третину: з 60 до 80 мільйонів євро на рік.

Разом з Технічним університетом Інгольштадта (THI) компанія Audi розробила навчальний курс з електромобільності для розробників силових агрегатів. В аудиторіях THI інженери Audi поглиблюють свої знання в галузі електромобільності. Метою навчання є підвищення стратегічних та технічних знань і навичок. Спеціалісти у галузі освіти у сфері автомобільного виробництва разом з професорами THI спільно розробили програму навчання відповідно до потреб компанії. Навчання на місці та етапи самостійної роботи чергуються протягом трьох з половиною місяців. Програма навчання для розробників силових агрегатів Audi включає такі модулі, як «Електродвигуни та ефективність» і «Концепції електрифікованих автомобілів та накопичення енергії». Перші учасники цієї програми завершили навчання на початку 2017 року.

Компанія Audi також послідовно просуває ідеї електромобільності у своїх програмах для обдарованої молоді. Наприклад, компанія постійно змінює програму для підготовки з урахуванням технологічного прогресу та розробляє нові профілі роботи, коли це необхідно. Профіль посади «Кваліфікований електрик зі спеціалізацією на системах та високовольтній технології» був запроваджений у 2014 році. З того часу приблизно 700 молодих чоловіків і жінок пройшли трирічне навчання в Інгольштадті та Некарзульмі. Після закінчення навчання вони, як правило, працюють у різних сферах виробництва, наприклад в аналітичних відділах, або застосовують свої навички в одному з практикумів Центру технічного розвитку. Нова спеціальність «Кваліфікований електрик зі спеціалізацією у технології виробництва акумуляторів» була представлена у 2018 році. В ній основна увага приділяється виробництву та забезпеченню якості високовольтних акумуляторів. Основне та додаткове навчання передбачає курс з електромобільності: навчання також проводиться на заводах Audi у всьому світі з адаптацією програм навчання до особливостей країни.