Політика файлів cookie
Цей сайт використовує cookies задля забезпечення найкращого досвіду від використання кінцевим відвідувачем. Продовжуючи, Ви погоджуєтесь із використанням наших cookies (необхідні cookies). Cookie-файли, які підлягають обов’язковому затвердженню із певною метою (аналітичною, функціональною, персоналізованою), вмикаються виключно після їхньої активації. Якщо Ви надаєте згоду на використання файлів cookies, то ідентифікаційні дані будуть оброблятись нашими партнерами (постачальниками файлів cookies та постачальниками інформаційно-технологічних послуг). Відповідальність за цей сайт та файли cookies несе Porsche Austria GmbH and Co. OG. Додаткову інформацію про використані файли cookie та їх дезактивацію можна знайти в нашій Політиці щодо захисту
Так, я згоден

Легкий, ефективний, потужний

01.04.2019.

Легкий, ефективний, потужний: новий турбодвигун Audi для DTM.

Початок нової ери в DTM: у сезоні 2019 року гоночні автомобілі І класу популярної серії турингових перегонів розпочнуть використовувати сучасні та високоефективні турбодвигуни.

Чотирициліндровий силовий агрегат Audi RS 5 DTM з робочим об'ємом 2,0 л розвиває потужність понад 610 к. с. За допомогою функції «push-to-pass» водії зможуть короткочасно збільшувати потужність на 30 к. с.

Після майже двох з половиною років розробки та приблизно 1000 годин випробувань на динамометричному стенді новий гоночний двигун Audi готовий до першого використання у гонках, що відбудеться 4 травня на трасі Гоккенгаймринг (Hockenheimring). «Наші водії вже під час першого тесту були в абсолютному захваті, - повідомив керівник Audi Motorsport Дітер Ґасс (Dieter Gass). - Разом з тим перехід від атмосферної V-подібної «вісімки» до турбодвигуна важливий не лише завдяки додатковій потужності приблизно 100 к.с. Відтепер у серії DTM ми будемо використовувати високоефективний двигун такого типу, який вже встановлюється на багато серійних автомобілів групи».

Нові правила І класу серії DTM спрямовані на забезпечення максимальної ефективності. Як і в серійних автомобілях, завдання полягає в отриманні максимуму від наявного пального за рахунок високого ступеня стиснення та неймовірної ефективності. У серії DTM обмеження витрати пального становить 95 кг/год. «На перший погляд, це велика кількість, але з урахуванням потужності, що перевищує 610 к. с., насправді це не так, - пояснив керівник відділу розробки двигунів Audi Motorsport Ульріх Барецкі (Ulrich Baretzky). - Двигун DTM має дуже низький показник питомого споживання пального, що зараз знаходиться у межах, типових для дизельних двигунів. Що стосується маси і легкої конструкції, зокрема, в контексті обмеження викидів CO2, ми визначили кілька підходів, які, сподіваємось, будуть реалізовані у майбутніх дорожніх автомобілях, як це було у випадку з першим TFSI для Ле-Мана і TDI».

Компактний чотирициліндровий турбодвигун з системою прямого впорскування (TFSI) важить усього 85 кг, що вдвічі менше, ніж атмосферний V-подібний 8-циліндровий двигун, який використовувався у серії DTM до цього. У результаті суха маса Audi RS 5 DTM стала меншою ніж 1000 кг. Питома потужність відтепер становить приблизно 1,6 кг на кінську силу.

Як і раніше, двигун DTM повинен витримати повний сезон, тому його розрахунковий ресурс становить приблизно 6000 км. «Формат DTM кидає серйозний виклик, - підкреслив керівник відділу розробки силових агрегатів Audi Motorsport Штефан Дреєр (Stefan Dreyer). - Великий пробіг, розподілений між багатьма заходами, що передбачають заїзди на короткі дистанції, витримати справді непросто. До того ж за характеристиками вібрації чотирициліндровий двигун повністю відрізняється від V-подібної «вісімки». Це стало серйозною проблемою на етапі розробки двигуна і створило значне навантаження на наші динамометричні стенди». Потужність, що зросла більш ніж на 100 к. с., а також вищий крутний момент спричиняють збільшене навантаження на весь силовий агрегат.

Завдяки так званій системі «push-to-pass» водій може протягом короткого часу натисканням кнопки задіяти форсований режим двигуна, наприклад, під час обгону. За рахунок обходу обмежувача подачі пального (fuel flow restrictor, FFR) забезпечується збільшення витрати на 5 кг/год, завдяки чому потужність зростає приблизно на 30 к.с.

У гонках DTM використовується звичайне пальне, доступне на заправних станціях (з октановим числом 98), що сприяє перенесенню технологій з автоспорту у серійне виробництво. Крім того, автомобіль готовий до використання альтернативних видів пального (е-пального), які забезпечують можливість експлуатації високоефективних двигунів внутрішнього згоряння у максимально дружньому до довкілля режимі.

Висока ефективність і низька витрата пального є критично важливими чинниками у DTM: конкуренти, що можуть стартувати з меншою кількістю пального у баках та, як наслідок, меншою масою, автоматично отримують перевагу над суперниками.

Audi має багатий досвід використання турбодвигунів у автоспорті - від легендарної першої моделі quattro до успішних прототипів Ле-Мана. Спираючись на цей досвід, кожен з приблизно 2000 компонентів двигуна DTM створили заново. Компактний рядний чотирициліндровий двигун з переднім розташуванням встановлюється в Audi RS 5 DTM у поздовжньому напрямку. Турбонагнітач, максимальний абсолютний тиск якого становить 3,5 бара, встановлений з правого боку автомобіля, а його обертання підтримується системою запобігання провалу тяги (ALS), навіть коли водій прибирає ногу з педалі акселератора. Переплетення колекторів двигуна, що у режимі максимального навантаження розжарюються до червоного кольору, вміло розташували у верхній частині моторного відсіку. Передачі перемикаються при досягненні 9500 об/хв.