-
Пошук
Ефективність, динаміка і спокійна тиша - Audi e-tron слугує прикладом досвіду керування нової технологічної ери. Електричний позашляховик потужно рухають вперед без викидів та практично без звуку два електродвигуни, що розвивають потужність до 300 кВт. Високовольтний акумулятор розрахований на зберігання 95 кВт/год електроенергії, що дозволяє забезпечити запас понад 400 кілометрів за умовами циклу WLTP. З огляду на це Audi e-tron оптимально підходить для поїздок на великі дистанції. Нова електрична система повного привода в поєднанні з надсучасними рішеннями, використаними в конструкції підвіски, забезпечує оптимальне зчеплення з поверхнею і керованість у будь-яких ситуаціях незалежно від погоди.
Потужна динаміка: електродвигуни.
Audi e-tron пропонує новий вимір насолоди від керування. Два електродвигуни,
що розвивають потужність у 265 кВт і крутний момент у 561 Нм, прискорюють
електричний позашляховик від 0 до 100 км/год за 6,6 с без жодних затримок
і практично безшумно. Асинхронні двигуни здатні
працювати з піковою потужністю протягом 60 с. Завдяки цьому вони можуть
розганяти автомобіль з місця до обмеженої електронікою на позначці 200 км/год
максимальної швидкості декілька разів підряд без втрати потужності.
Динаміка при рушанні, наприклад, на світлофорах, цілком порівнянна з можливостями спортивного автомобіля. Максимальний крутний момент розвивається за частки секунди і забезпечує надзвичайне тягове зусилля. Передній електродвигун, що з міркувань економії місця розташований паралельно до осі, забезпечує максимальну потужність у 125 кВт та піковий крутний момент у 247 Нм. Задній двигун, розташований коаксіально, видає потужність у 140 кВт та крутний момент у 314 Нм. Двоступеневі планетарні редуктори з одним діапазоном передатних чисел передають зусилля на осі через диференціали.
Асинхронні двигуни здатні протягом короткого періоду часу працювати зі збільшеною потужністю. Перевівши селектор з положення D в положення S та повністю натиснувши праву педаль, водій може активувати форсований режим. Він доступний протягом 8 с. При цьому система привода видає потужність у 300 кВт та крутний момент у 664 Нм. У такому разі Audi e-tron долає спринт від 0 до 100 км/год за 5,7 с. Зусилля між електродвигунами на передній і задній осях розподіляються наступним чином: 135 кВт вихідної потужності у форсованому режимі та 309 Нм крутного моменту передається на передню вісь, 165 кВт і 355 Нм - на задню.
Два асинхронні двигуни, якими оснащений Audi e-tron, забезпечують вагомі переваги у сфері дизайну. У відключеному від джерела енергії стані вони не призводять до втрати тягового зусилля під дією електричного поля і тому вирізняються підвищеною ефективністю. На додачу до малої ваги завдяки алюмінієвому ротору вони менше потребують технічного обслуговування та дуже міцні.
Трансформатори: силова електроніка.
За живлення енергією кожного двигуна та керування його роботою в Audi e-tron
відповідає власний модуль силової електроніки,
що працює у тісній та динамічній взаємодії з блоком керування привода. Усі запити
сходяться в блок керування привода - від педалі акселератора, гальм або
електричного повного привода. Модулі силової електроніки зчитують дані датчиків з
частотою 10 000 разів на секунду та задають значення струму для
електродвигунів. У результаті забезпечується оптимальне використання вихідної
потужності, що особливо помітно під час водіння в динамічному стилі. Деякі функції,
такі як пригнічення вібрацій та функції контролю пробуксовування, безпосередньо
інтегровані в модуль силової електроніки. Це дозволяє уникати уповільнень при його
втручаннях та значно покращує, зокрема, здатність автомобіля до прискорення на
вкритих льодом дорогах.
Два модулі силової електроніки ідентичної конструкції розташовані на корпусах електродвигунів та інтегровані в систему термоменеджменту привода. Вони займають небагато місця, кожен важить усього 8 кг; це стало можливим у тому числі завдяки алюмінієвим корпусам. Широтно-імпульсний інвертор, що є центральним компонентом кожного модуля, перетворює постійний струм з акумулятора на трифазний струм. Коли під час рекуперації електродвигуни працюють як генератори, широтно-імпульсний інвертор перетворює згенерований трифазний струм на постійний та подає його в акумулятор.
Високе зчеплення з будь-якою поверхнею: електричний повний
привод.
Audi e-tron від бренда з чотирма кільцями в стандартній комплектації
оснащується приводом quattro нового покоління: електричним повним приводом. Він гарантує безперервний і
повністю регульований оптимальний розподіл крутного моменту між двома осями за
частки секунди. Завдяки цьому електричний позашляховик забезпечує оптимальне
зчеплення за будь-якої погоди та на будь-яких поверхнях. Особливо яскраво його
таланти розкриваються на поверхнях з низьким тертям, таких як сніг.
У більшості випадків Audi e-tron задля максимальної ефективності використовує переважно задній електродвигун. З міркувань ефективності більша частина крутного моменту спрямовується на задню вісь. Якщо водій потребує більше потужності, ніж здатен забезпечити задній електродвигун, електричний повний привод перерозподіляє крутний момент залежно від потреби на передню вісь. Це також відбувається заздалегідь ще до початку пробуксовування на вкритих льодом ділянках або при швидкому проходженні поворотів, а також у разі виникнення тенденції до недостатнього чи надмірного повертання. Час реакції системи від оцінки ситуації до використання крутного моменту переднього двигуна становить усього 30 мс, що значно швидше, ніж традиційна технологія quattro. Причина полягає в тому, що у випадку з електроприводом механічна муфта не використовується, ефект досягається виключно за рахунок перерозподілу електроенергії. А це відбувається практично миттєво і з абсолютною точністю. Тому навіть у разі раптової зміни коефіцієнтів тертя та в екстремальних ситуаціях на дорозі гарантується максимальна продуктивність quattro.
Ключове значення для електричного повного привода має інтелектуальний взаємозв'язок численних систем керування. У складі центрального блока керування підвіски вперше об'єднали контролер привода quattro та функції селективного розподілу крутного моменту. У разі виявлення тенденції до недостатнього повертання під час водіння в спортивному стилі він плавно пригальмовує внутрішні колеса, що перебувають під зменшеним навантаженням, спрямовуючи тягове зусилля на зовнішні колеса. Автомобіль входить у поворот у повній відповідності до кута повороту керма. Крім того, інноваційна протибуксувальна система забезпечує високий рівень зчеплення з поверхнею та курсову стійкість. Пробуксовування коліс контролюється безпосередньо силовою електронікою електродвигунів у 50 разів швидше, ніж раніше, та з підвищеною точністю адаптується до ситуації на дорозі. З точки зору водія це особливо відчутно в поєднанні з чотирирівневою системою підтримання курсової стійкості (ESC). Остання на додачу до режиму «Normal» має також режими «Sport» і «Offroad», а за потреби її можна відключити повністю. В такий спосіб водій може покращити ходові якості в певних ситуаціях та обрати ступінь втручання системи ESC в стабілізацію автомобіля.
У стандартній комплектації: Audi drive select та пневматична
підвіска.
На додачу до викладеного вище поведінку Audi e-tron можна адаптувати до різних
типів поверхонь за допомогою наявної в стандартній комплектації динамічної системи
керування. Спокійні поїздки з помірною швидкістю, динамічне проходження поворотів
чи прогулянки бездоріжжям: водієві доступні сім профілів, які можна обирати залежно
від ситуації на дорозі, стану покриття чи власних потреб: Auto,
Comfort, Dynamic, Efficiency,
Individual, Allroad та
Offroad.
Окрім характеристик системи привода і коефіцієнта підсилення рульового керування, система Audi drive select також впливає на роботу наявної в стандартній комплектації адаптивної пневматичної підвіски зі змінним рівнем жорсткості. Як результат, забезпечується відчутна різниця між плавністю і комфортом руху та стабільною керованістю в спортивному стилі. Адаптивна пневматична підвіска зі змінним рівнем жорсткості об'єднана з електронною платформою керування шасі та динамічною системою керування Audi drive select. Центральний блок керування шасі змінює параметри кожного амортизатора окремо з мілісекундними інтервалами залежно від стану дороги, стилю водіння та режиму, обраного водієм за допомогою динамічної системи керування Audi drive select. У режимі Auto поведінка автомобіля дуже збалансована. У режимі Comfort налаштування амортизаторів змінюються так, щоб забезпечити плавність ходу навіть на поганих дорогах.
Пружні пневматичні елементи індивідуально адаптуються до дорожніх умов з урахуванням швидкості та уподобань водія, змінюючи висоту кузова в межах 76 мм, а базове налаштування становить 172 мм. На автомагістралі кузов опускається на 26 мм, завдяки чому покращується стійкість та аеродинаміка, і, як результат, зростає запас ходу. У режимі Offroad підвіска збільшує кліренс на 35 мм. Якщо водій активує функцію «Lift» системи Audi drive select, кузов піднімається ще на 15 мм. У поєднанні з переднім кутом прохідності в 18,2 градуси та заднім кутом прохідності в 24,4 градуси в режимі Offroad Audi e-tron здатен без особливих проблем долати бездоріжжя середньої складності. У такій конфігурації кут поздовжньої прохідності позашляховика з електроприводом становить 16,8 градуса.
Спортивна і точна керованість: поперечна динаміка, осі, рульове
керування.
Ключовим чинником спортивного характеру та виняткової поперечної динаміки є
розташовані низько і по центру автомобіля компоненти привода. Оптимально адаптована
до габаритів Audi e-tron система високовольтного акумулятора, що має форму плаского
і широкого блока, знаходиться під підлогою салону. Завдяки цьому центр ваги Audi
e-tron знаходиться практично на тому ж рівні, що й у седана. Навантаження на осі
збалансоване ідеально і розподіляється практично в співвідношенні 50:50.
Передня і задня підвіски електричного позашляховика мають п'ятиважільну конструкцію. Такий принцип побудови осей забезпечує оптимальне поглинання поперечних та поздовжніх зусиль. Опори по-спортивному жорсткі в поперечному напрямку та м'які й податливі в поздовжньому. Все це значно підвищує комфорт і сприяє покращенню ходових якостей. Audi переміщується на 19-дюймових дисках з оптимізованою аеродинамікою та шинами розміру 255/55, що відрізняються зниженим опором коченню без шкоди для керованості чи ефективності гальмування. Крім цього, в якості опції Audi також пропонує 20-дюймові диски з оптимізованою аеродинамікою і шинами розміру 255/50 та 21-дюймові диски з шинами розміром 265/45.
Наявна в базовій комплектації система прогресивного керування, що і без того забезпечує достатню чутливість, додатково адаптує передатне число до кута повороту керма. Зі збільшенням кута повороту керма чутливість рульового керування зростає, що забезпечує покращену керованість при маневруванні та на крутих поворотах. Автомобілем можна керувати агресивніше і точніше, витрачаючи менше зусиль. Audi e-tron миттєво входить у повороти без недостатньої поворотності і протягом довгого часу зберігає нейтральну керованість навіть на високих швидкостях. Водночас із цим автомобіль створює відчуття неймовірної маневреності. На малих швидкостях зусилля підсилювача рульового керування збільшується для полегшення маневрування.
Від руху накатом до відчуття керування однією педаллю: електричне
уповільнення.
Інтелектуальна система рекуперації тісно інтегрована в електронну систему керування
Audi e-tron. Це найбільш інноваційна система серед представлених на ринку, яка
забезпечує до 30 % запасу ходу електричного позашляховика. Позашляховик з
електроприводом здатен відновлювати енергію двома способами: шляхом рекуперації під
час руху накатом, коли водій відпускає педаль акселератора, та за допомогою
рекуперації при гальмуванні, коли натиснена педаль гальма. В обох випадках
електродвигуни функціонують як генератори, перетворюючи кінетичну енергію Audi
e-tron на електричну. При уповільненні зі значенням до 0,3 g позашляховик
здійснює рекуперацію виключно за допомогою електродвигунів, не використовуючи
звичайні гальма - саме в такому режимі здійснюється до 90 % від усіх
уповільнень. Завдяки цьому енергія повертається в акумулятор у ході практично всіх
звичайних маневрів гальмування.
18-дюймові дискові гальма не використовуються, доки водій не натисне на педаль гальма для уповільнення зі значенням понад 0,3 g. Електричний позашляховик залежно від поточної ситуації визначає, що використовувати для уповільнення - електродвигун, колісні гальма чи їхню комбінацію, причому вибір здійснюється окремо для кожної осі. Наприклад, при гальмуванні на швидкості 100 км/год Audi e-tron здатен рекуперувати до 220 кВт електроенергії, що становить понад 70 % від рівня його енергоспоживання. Жодна інша серійна модель не здатна досягти такого значення.
Водій може обрати один з трьох рівнів відновлення енергії за допомогою перемикачів на кермі. У мінімальному режимі Audi e-tron рухається накатом без додаткового опору коченню, коли водій відпускає педаль акселератора. При цьому Audi e-tron продовжує рухатися вперед. Під час руху автомобіля електроенергія не подається на електродвигун і не надходить від нього. Якщо обрано рівень 1 (збалансований - мінімальне уповільнення) або рівень 2 (високий - значне уповільнення), електродвигуни генерують гальмівне зусилля для регенерації та виробляють електроенергію. Електричний позашляховик відчутно уповільнюється, водій може гальмувати і прискорюватися з використанням тільки педалі акселератора. У результаті забезпечується «відчуття однієї педалі». При цьому потреба у використанні педалі гальма відсутня.
На додачу до ручного регулювання рівня рекуперації за допомогою перемикачів на кермі водій може обрати в системі MMI автоматичний режим. У такому разі уповільнення буде завчасно та відповідно до потреби регулювати асистент Efficiency Assist з прогнозуванням, підлаштовуючись, наприклад, до маршруту чи автомобілів попереду. Водій може адаптувати ефект уповільнення, обравши потрібний рівень рекуперації за допомогою перемикачів на кермі. Він буде діяти до повторного натискання водієм на педаль акселератора.
Миттєве підвищення тиску: електрогідравлічна гальмівна
система.
Компанія Audi першою серед автовиробників світу використала електрогідравлічну систему керування гальмами в
серійній моделі автомобіля з електроприводом. Компактний модуль важить менше
6 кг і завдяки цьому на 30 % легший, ніж звичайна гальмівна система.
На великих колесах працюють потужні 18-дюймові гальма, спереду встановлені шестипоршневі фіксовані супорти, ззаду - однопоршневі плаваючі. На замовлення їх можна виділити за допомогою ексклюзивного для e-tron забарвлення в оранжевий колір, що є сигнальним для високої напруги. Передні диски з внутрішньою вентиляцією мають діаметр 375 мм, задні - 350 мм. Вони використовуються, коли водій натискає на педаль гальма настільки сильно, що значення уповільнення перевищує 0,3 g; в інших випадках Audi e-tron уповільнюється за рахунок рекуперації за допомогою двох електродвигунів. Контролер розраховує необхідне гальмівне зусилля протягом кількох мілісекунд. Якщо зусилля рекуперації недостатньо, циліндр гідравлічного привода гальм генерує додаткове зусилля. Цей циліндр, що приводиться в дію шпиндельним електроприводом, подає гальмівну рідину в контури гальмівної системи та створює гальмівне зусилля за допомогою звичайних фрикційних гальм.
Перехід між електричним і гідравлічним гальмуванням відбувається плавно і рівномірно, тому водій цього навіть не помічає, а гальмівне зусилля лишається незмінним. За допомогою стійкого до тиску елемента другий поршень забезпечує звичне для водія відчуття педалі під ногою. Завдяки такому симулятору педалі водій не помічає процесів, що відбуваються в гідравлічній системі. При гальмуванні з антиблокувальною системою (ABS) зростання і зниження тиску не супроводжується дратівливою пульсацією педалі. Навіть на дуже малих швидкостях, наприклад, під час маневрування, Audi e-tron уповільнюється за допомогою колісних гальм, оскільки в такому випадку вони значно ефективніші, ніж електричне гальмування. Інакше для активного уповільнення на малих обертах електродвигунам довелося б споживати цінний заряд акумулятора.
Нова система електрогідравлічного привода дозволяє гальмівній системі створювати тиск у контурах колісних гальм з високою точністю і майже вдвічі швидше в порівнянні зі звичайною системою. Це дозволило збільшити повітряний зазор (відстань між гальмівними колодками і дисками). Таке рішення зводить до мінімуму можливе тертя та генерування тепла і відіграє важливу роль у забезпеченні великого запасу ходу Audi e-tron. При автоматичному екстреному гальмуванні гальмівні колодки притискаються до дисків з максимальним зусиллям вже через 150 мілісекунд після застосування гальм, тобто ви ледь встигнете змигнути оком. Завдяки настільки швидкому підвищенню тиску електрогідравлічна система керування гальмами в порівнянні зі звичайною гальмівною системою забезпечує скорочення гальмівного шляху до 20 %.
Колісні гальма в звичайному режимі експлуатації майже не використовуються, що позитивно впливає на швидкість їх зношення. Audi e-tron оснащений функцією очищення гальм, яка дозволяє якомога довше захищати сталеві диски від окислення. При уповільненні ця функція через визначені інтервали автоматично застосовує фрикційні гальма замість рекуперації. У такий спосіб система постійно підтримується в оптимальному стані.
Поліпшене сприйняття: високотехнологічне футуристичне
звучання.
Audi e-tron з електричним приводом дає цілковито нове відчуття мобільності.
Особливо під час руху по місту автомобіль забезпечує надзвичайно спокійну їзду.
Єдиними джерелами звуків при цьому є шини та м'яке гудіння електродвигунів. У
деяких країнах Північної Америки та Азії електромобілі обов'язково мають
оснащуватися пристроями імітації звуку руху під час їзди на малій швидкості.
Залежно від країни цей звук має бути чітко чути на швидкості до 32 або
20 км/год з поступовим затиханням по мірі збільшення швидкості. В
Audi e-tron невеликий контролер генерує високотехнологічний футуристичний
звук, що відтворюється через динамік в арці правого переднього колеса та попереджає
інших людей про присутність автомобіля. Під час руху заднім ходом гучність звуку
збільшується, щоб його було добре чути ззаду.