-
Пошук
Випустивши першу серійну модель з повністю електричним приводом, компанія Audi перетворилася з класичного автовиробника на системного постачальника рішень у сфері мобільності. Завдяки широкому переліку варіантів заряджання з інтелектуальними рішеннями для використання вдома і в поїздках клієнти можуть насолоджуватися поїздками виключно на електроприводі без жодних компромісів.
95 кВт/год енергії: система високовольтного
акумулятора.
Потужний літій-іонний акумулятор Audi e-tron забезпечує запас ходу у понад 400
кілометрів за процедурою WLTP. Акумулятор працює з номінальною напругою 396 В
та зберігає 95 кВт/год енергії. Система акумуляторів Audi e-tron
розташована під салоном і має довжину 2,28 м, ширину 1,63 м та висоту
34 см. Вона складається з 36 блоків у прямокутних алюмінієвих корпусах,
розміри кожного з яких приблизно відповідають коробці для взуття. Блоки розміщені
на двох рівнях або «поверхах», нижній «поверх» - довший, верхній -
коротший. Блоки, що використовуються в Audi e-tron, можуть багаторазово
віддавати і накопичувати електроенергію в широкому діапазоні температур та
експлуатаційних станів. Завдяки можливості щільного упакування вони дозволяють
забезпечити високу вихідну потужність та енергоємність у доступному об'ємі. На
момент виходу на ринок кожен блок складається з 12 пакетних елементів з
гнучкою зовнішньою оболонкою, виготовленою з полімерного матеріалу з алюмінієвим
покриттям. У майбутньому Audi буде використовувати у своїй модульній концепції
аналогічні з технічної точки зору блоки призматичної форми з огляду на стратегію
диверсифікації джерел постачання.
Відокремлена від зони розташування блоків система непрямого охолодження забезпечує високу продуктивність акумулятора протягом тривалого терміну. Вона складається з пласких секцій з екструдованого алюмінію, рівномірно поділених на невеликі камери. Тепло передається від блоків до розташованої під ними системи охолодження за допомогою теплопровідного гелю, запресованого під кожний із блоків. Завдяки такому ефективному рішенню гель рівномірно передає виділене тепло охолоджувальній рідині через корпус акумулятора.
Роботу акумулятора та його ключові параметри, такі як рівень заряду, вихідна потужність і термоменеджмент, контролює зовнішній контролер акумулятора (BMC, battery management controller). Він розташований у салоні Audi e-tron на правій передній стійці. Контролер BMC обмінюється даними з контролерами обох електродвигунів та контролерами блоків батарей (CMC, cell module controller), кожен з яких контролює струм, напругу і температуру блоків. Розподільча коробка акумулятора (BJB, battery junction box), в якій встановлені високовольтні реле і запобіжники, виконує роль електричного інтерфейсу з автомобілем. Коробка в алюмінієвому корпусі знаходиться в передній частині системи акумулятора. Обмін даними між блоками BMC і CMC та коробкою BJB здійснюється через окрему систему шин.
Стандарт - 11 кВт, опція - 22 кВт: заряджання
вдома.
Заряджання Audi e-tron буде найчастіше відбуватися вдома. А на кожен цикл
заряджання власник буде витрачати усього кілька секунд, необхідних для під'єднання
та від'єднання кабелю для заряджання. У більшості випадків електричний позашляховик
заряджається вночі, а зранку вирушає в дорогу з повністю зарядженим акумулятором та
запасом ходу, що перевищує 400 км за процедурою випробувань WLTP.
Audi пропонує різноманітні рішення для заряджання вдома. При потребі рекомендований місцевим дилером Audi електрик перевірить наявну в гаражі клієнта систему енергопостачання та встановить необхідне обладнання. Стандартну пересувну систему заряджання compact можна використовувати двома способами: з потужністю заряджання до 2,3 кВт (при під'єднанні до побутової електромережі з напругою 230 В) та до 11 кВт (при під'єднанні до трифазної мережі з напругою 400 В). В останньому випадку повне заряджання акумулятора триватиме близько 8,5 год. Система заряджання connect, пропонована як опція, збільшує потужність заряджання удвічі - до 22 кВт. Для її використання Audi e-tron має бути оснащений другим зарядним пристроєм, який буде доступний починаючи з 2019 року. До складу системи connect входить блок керування з 5‑дюймовим сенсорним дисплеєм та настінне кріплення. Він дозволяє власникам переглядати індивідуальну статистику заряджання та стан заряджання на порталі myAudi та в додатку myAudi.
У поєднанні з домашньою системою енергоменеджменту зарядна система connect дозволяє користуватися інтелектуальними функціями. У цьому випадку Audi e-tron може заряджатися з максимальною доступною потужністю з урахуванням інших наявних у домогосподарстві споживачів енергії для запобігання перевантаженню електромережі. Крім того, клієнти можуть самостійно визначати пріоритети, наприклад - здійснювати заряджання тоді, коли електроенергія дешевша. Якщо будинок оснащений сонячною фотоелектричною системою, автомобіль можна заряджати з використанням переважно електроенергії, згенерованої цією системою, при цьому система заряджання навіть враховує прогноз сонячної погоди.
Дистанційний контроль через додаток: заряджання та
підігрів/охолодження.
Додаток myAudi дозволяє зручно керувати
системою з дивана за допомогою смартфона. За його допомогою клієнти також можуть
планувати, дистанційно керувати та контролювати процес заряджання і заздалегідь
активувати клімат-контроль Audi e-tron. Вони можуть, наприклад, задати час
виїзду, щоб забезпечити заряджання електричного позашляховика та його
нагрівання/охолодження до бажаного часу.
Клієнтам навіть вперше доступна можливість підігріву чи охолодження певних зон автомобіля. Наприклад, у холодну зимову погоду вони можуть увімкнути підігрів сидінь, керма або заднього скла за допомогою свого смартфона. Крім того, додаток відображає інформацію про заряджання та параметри руху. Обмін інформацією з автомобілем здійснюється за допомогою інтегрованого модуля LTE, який входить до переліку стандартного оснащення Audi e-tron.
До 150 кВт: заряджання в поїздках.
Завдяки значному запасу ходу, що перевищує 400 км, під час повсякденних
поїздок потреба у відвідинах станцій заряджання зазвичай відсутня. Разом з тим, це
не стосується далеких подорожей (наприклад, поїздок у відпустку). У таких ситуаціях
Audi e-tron може заряджатися з потужністю до 150 кВт від мережі
постійного струму на станціях швидкісного заряджання, що сумісні з європейським
стандартом заряджання (комбінована зарядна система, CCS) і є першим серійним
автомобілем з підтримкою такої можливості. Це означає, що електричний позашляховик
буде готовий до наступного відрізка далекої подорожі приблизно через півгодини. Все
це стало можливим завдяки досконалій системі термоменеджменту літій-іонного
акумулятора, яка забезпечує можливість заряджання з потужністю до 150 кВт.
Згідно з планами, мережа Ionity буде включати 400 високопотужних зарядних станцій,
що до 2020 року будуть встановлені через кожні 120 км вздовж європейських
автомагістралей та основних транспортних коридорів. Volkswagen Group включно з
марками Audi та Porsche і компаніями BMW Group, Daimler AG та Ford Motor Company
спільними зусиллями просувають розширення мережі високопотужних зарядних станцій.
Крім цього, на території Європи встановлюються додаткові сумісні точки заряджання з
високою потужністю, що не входять до мережі цього спільного підприємства.
На додачу до заряджання від джерела постійного струму електричний позашляховик можна заряджати в поїздках за допомогою зарядних станцій змінного струму потужністю до 11 кВт (стандарт) та 22 кВт (опція, за умови оснащення автомобіля додатковим зарядним пристроєм). Автомобіль підключається до зарядної станції за допомогою зарядного кабелю для режиму 3. На даний момент приблизно 95 % усіх наявних точок заряджання в Європі відповідають вимогам цього стандарту.
З моменту виходу на ринок Audi буде пропонувати своїм клієнтам власний сервіс заряджання під назвою Audi e-tron Charging Service. Він забезпечує зручний доступ до приблизно 80 % від усіх зарядних станцій на території Європи, або понад 70 000 загальнодоступних точок заряджання в 16 країнах ЄС. Незалежно від типу станції (змінний чи постійний струм, 11 чи 150 кВт) для початку процесу заряджання клієнтам знадобиться всього одна картка. Передавання даних здійснюється за технологією RFID (Radio Frequency Identification). Багато зарядних станцій можна також активувати, відсканувавши QR-код за допомогою смартфона. Для користування сервісом клієнти повинні будуть один раз зареєструватися на порталі myAudi та укласти угоду. Виставлення рахунків здійснюється автоматично через обліковий запис користувача. Фізичні платіжні засоби не використовуються. Клієнти можуть використовувати портал myAudi, щоб у будь-який час переглядати поточну історію заряджання й останні рахунки та керувати своєю угодою. Незалежно від цього клієнти також можуть використовувати зарядні станції, що не входять до портфоліо e-tron Charging Service. У таких випадках клієнти самостійно розраховуються з відповідним постачальником.
Починаючи з 2019 року заряджання для клієнтів Audi стане ще зручнішим. Це стане можливим завдяки впровадженню функції Plug #Charge. За її допомогою Audi e-tron зможе самостійно проходити аутентифікацію на зарядних станціях за допомогою сучасних криптографічних процедур, завдяки чому відпаде потреба в авторизації за допомогою картки. Для цього буде потрібна чинна угода про користування e-tron Charging Service. Усі моделі Audi e-tron, що будуть сходити зі складального конвеєра починаючи з середини 2019 року, будуть підтримувати цю функцію в стандартній комплектації.
У променях світла: процес заряджання.
Кожен процес заряджання Audi e-tron починається з невеликого шоу: при
натисканні кнопки оснащена електроприводом кришка роз'єму для заряджання,
розташована в крилі з боку водія, відкривається вперед, відкриваючи підсвічуваний
білими світлодіодами роз'єм. Розташований поряд із ним інший світлодіод відображає
стан. Наприклад, пульсуючий зелений означає, що процес заряджання активний; зелене
світло, що світиться постійно, означає, що заряджання завершено.
Після від'єднання штекера кришка роз'єму для заряджання автоматично закривається протягом 5 с. Разом з опціональним другим зарядним пристроєм Audi надає додатковий роз'єм з пасажирського боку для заряджання від джерела змінного струму.
Важливий чинник динаміки: термоменеджмент.
Ефективна система термоменеджменту Audi e-tron гарантує швидкісне заряджання від джерела постійного струму з потужністю до 150 кВт, тривалий строк служби акумулятора та відтворювані ходові якості навіть в умовах значного навантаження. Для клієнта це означає високу динаміку за будь-яких умов.
Система термоменеджменту Audi e-tron складається з чотирьох контурів, які з'єднуються в різній конфігурації залежно від потреби. Вона охолоджує електродвигуни та їхні ротори, силову електроніку і зарядний пристрій. Крім того, ця система забезпечує охолодження і підігрів салону та високовольтного акумулятора. Ротори, частота обертання яких в реальних умовах експлуатації сягає 13 300 об/хв, складаються з електротехнічної листової сталі з магнітними властивостями та легкого алюмінію високого ступеня очищення. Охолоджувальна рідина проходить усередині осей, не дозволяючи температурі підніматися вище 180 °С. Статори і торцеві щити електродвигунів також мають рідинне охолодження. Таке рішення забезпечує опосередкований позитивний вплив на редуктори, встановлені на торцевих щитах. Через необхідність забезпечити ефективне охолодження розробники зіткнулися з новими викликами, в тому числі - через коаксіальне розташування електродвигуна на задній осі. В результаті було прийнято рішення забезпечити постачання охолоджувальної рідини до ротора електродвигуна через трубку з подвійними стінками та керамічною прокладкою.
У контурах системи охолодження Audi e-tron довжиною приблизно 40 м циркулює 22 л охолоджувальної рідини. Електродвигуни є найгарячішими компонентами силового агрегата і виділяють у систему термоменеджменту значну кількість тепла. Виділене двигунами тепло використовує наявний у стандартній комплектації тепловий насос: до 3 кВт фактичних втрат потужності ефективно спрямовуються на підігрів та кондиціонування повітря в салоні. Завдяки цьому збільшення запасу ходу Audi e-tron у ході повсякденної експлуатації залежно від зовнішньої температури може сягати до 10 %.
Крім того, система термоменеджменту дозволяє забезпечити підтримання температури акумулятора в оптимальному з точки зору ефективності діапазоні 25-35 °С за будь-яких умов, від холодного пуску взимку до швидкісних поїздок автомагістралями під час літньої спеки. Це, своєю чергою, сприяє збільшенню строку служби. Під час заряджання від джерела постійного струму з потужністю 150 кВт (можливість, яку Audi e-tron отримав першим в історії серед серійних автомобілів), холодна охолоджувальна рідина відводить тепло, що виділяється внаслідок електричного опору. Якщо під час заряджання взимку температура акумулятора залишається низькою, її підігрів забезпечує тепла охолоджувальна рідина.