-
Пошук
Формуємо майбутнє
Раціональне використання довкілля - один із найбільших викликів сучасності. Для забезпечення подальших змін має значення кожен внесок.
Завтрашній день Audi визначений у конкретній стратегії: до 2050 року компанія Audi досягне нейтрального балансу CO₂ 1. На цьому шляху будуть враховуватися всі етапи життєвого циклу автомобіля: сюди належать не лише заходи на виробництві, але й процеси, що сягають значно далі, наприклад ланцюжок постачання. До ключових елементів цього комплексу заходів належать відповідальне поводження з ресурсами, послідовне зниження викидів CO₂ й розвиток електромобільності. Зокрема, до 2025 року Audi планує приблизно на 30% зменшити вуглецевий слід свого парку автомобілів на протязі всього життєвого циклу, порівнюючи з базовим значенням за 2015 рік. Для цього компанія планує докласти додаткових зусиль у сфері електромобільності.
Майбутнє з нейтральним балансом CO₂ ¹ для всіх заводів Audi
2025-й - важлива віха для екологічної програми Audi під назвою «Mission:Zero», що спрямована на забезпечення турботи про довкілля у виробничій мережі. До цього часу всі заводи Audi повинні досягнути нейтрального балансу CO₂ 1. Заводи в Брюсселі та в угорському місті Дьєр вже сьогодні працюють із нейтральним балансом CO₂ 1. Водночас до важливих компонентів належить використання геотермальної енергії, яка відіграє важливу роль, зокрема в Audi Ungarn, а також встановлення сонячних електростанцій. Наприклад, у Брюсселі сонячна електростанція займає площу близько 107 000 квадратних метрів. Для забезпечення теплом виробничих потужностей у Бельгії використовуються сертифікати на біогаз. Інші викиди, яких на цей час неможливо уникнути за допомогою використання енергоносіїв з відновлюваних джерел, Audi Brussels компенсує за рахунок так званих «вуглецевих кредитів».
«Mission:Zero» в Інгольштадті
Штаб-квартира в Інгольштадті теж перебуває на шляху до нейтрального балансу CO₂ 1: ще з початку 2012 року завод Audi в Інгольштадті використовує для виготовлення автомобілів виключно екологічно чисту електроенергію. Для отримання енергії з відновлюваних джерел використовуються, зокрема, модулі сонячних батарей на площі близько 23 000 квадратних метрів. Розташовані в околицях сторонні підприємства, як-от нафтопереробний завод, забезпечують обігрів з низькими викидами CO₂ за рахунок залишкового тепла.
Крім того, у 2019 році в Інгольштадті ввели в експлуатацію центр постачання води для технічних потреб з мембранним біореактором, який забезпечує належне очищення стоків і перетворює їх на придатну до повторного використання технічну воду. Це дає змогу значно знизити потребу в прісній воді на виробництві. Крім того, ще з 2009 року AUDI AG співпрацює з компанією Audi Stiftung für Umwelt GmbH у сфері захисту довкілля.
Ініціатива
Audi входить до складу Global Battery Alliance - ініціативи за участі багатьох зацікавлених сторін, мета якої полягає у визначенні сталості довкілля вздовж усього ланцюжка виробництва батарей. До основних напрямів діяльності цього альянсу належить серед іншого дотримання прав людини й соціальних стандартів під час видобутку сировини та розробка рішень для повторного використання літій-іонних батарей.
Оптимізація споживання води
Крім того, важливим аспектом сфери виробництва є принцип економіки замкненого циклу. Він стосується, зокрема, використання води. Завод у мексиканському місті Сан-Хосе-Чьяпа демонструє, як у цьому контексті буде виглядати майбутнє підприємств Audi: виробництво тут вже зараз здійснюється без утворення стічних вод. З використанням відповідних методів усю відпрацьовану воду очищують і використовують на заводі повторно.
Декарбонізація ланцюжків постачання
У сфері постачання теж вживаються заходи, орієнтовані на майбутнє. За цих обставин компанія робить ставку на комунікаційний обмін інформацією з відповідними постачальниками, субпідрядниками й партнерами. У межах започаткованої у 2018 році «Програми CO₂» реалізуються спільні заходи з метою зниження викидів CO₂. У центрі уваги водночас перебувають матеріали, виготовлення яких пов'язане зі значними витратами енергії (сталь, алюміній) і компоненти акумуляторних батарей. Відповідні робочі групи вже розробили заходи, впровадження яких спільно з ланцюжком постачання дозволить зменшити викиди парку автомобілів на 1,2 тонни CO₂. У майбутньому впровадження узгоджених заходів має стати обов'язковою умовою нових угод. Як приклад однієї з таких умов можна навести використання екологічно чистого струму, що вже з 2018 року є обов'язковим для виробників високовольтних акумуляторних батарей.
Замкнений цикл використання алюмінію так само впроваджується в угодах із субпідрядниками. Це передбачає використання ефективних процесів обробки листового алюмінію на заводі: обрізки листового алюмінію, що утворюються в результаті штампування, повертають безпосередньо постачальникові, який у відповідний спосіб готує їх і переробляє. Отриманий у результаті листовий алюміній Audi знову використовує на виробництві. За період після впровадження такого методу на заводах в Некарсульмі та Інгольштадті Audi зекономила за балансом 1 приблизно 350 000 тонн CO₂. У майбутньому замкнений цикл використання алюмінію буде впроваджено на інших заводах.
Сертифікат екологічної безпеки
Алюміній використовують, зокрема, для виготовлення корпусів акумуляторних батарей моделей Audi e-tron. За дотримання вимог екологічної безпеки під час виготовлення корпусів акумуляторних батарей компанія Audi отримала від організації Aluminium Stewardship Initiative (ASI) сертифікат відповідності (джерело: aluminium-stewardship.org).