-
Пошук
е-дизайн Audi від Марка Ліхте
Електромобільність змінює автомобільний дизайн майбутнього. Марк Ліхте (Marc Lichte), головний дизайнер Audi, демонструє на прикладі концепт-кара Audi Q4 e-tron ¹ найважливіші особливості дизайну екстер'єру Audi e-tron.
«Зараз для нас, автомобільних дизайнерів, настали як ніколи цікаві часи. Саме зараз найбільш вдалий момент для того, щоб переосмислити автомобільний дизайн, визначити його заново або, якщо коротко, спрямувати автомобільний дизайн у майбутнє. Можливості для цього створює перехід на електромобільність. На передній план за цих обставин виходить клієнт з його бажаннями. У яких сценаріях має використовуватися автомобіль? Великі відстані, місто, відпочинок? Як має виглядати підходящий для цього інтер'єр? Чи повинен я мати можливість працювати, читати, спати в салоні? І лише на заключному етапі ми, дизайнери, визначаємо, як виглядатиме екстер'єр».
Магія пропорцій
«Основу гарного дизайну складають пропорції. Технічна платформа електромобілів дає змогу нам, як дизайнерам, створювати пропорції автомобілів, про які ми вже давно мріяли. Електродвигун концепта1 Audi Q4 e-tron встановлений на осі, акумуляторна батарея - у днищі між осями, завдяки чому салон збільшився в центральній частині, а колеса більшого розміру (який потрібен, щоб справлятися з вагою) змістилися назовні. Передня стійка кузова помітно зміщена вперед, адже під капотом більше немає двигуна внутрішнього згорання. Велика відстань між колесами, великі колеса, мінімальні звиси: ці цілковито нові пропорції визначають унікальний характер електромобілів».
Audi впізнають за обличчям
«У моделях Audi решітка Singleframe у передній частині - унікальна ознака, що допомагає, зокрема, концепт-кару 1 Audi Q4 e-tron виділятися з юрби. Решітка Audi Singleframe об'єднує верхню й нижню частини радіатора в єдине ціле. Але як бути, якщо в електромобілі більше немає радіатора? Як показати, що це електромобіль і водночас Audi? Моя команда запропонувала геніальну у своїй простоті ідею: в Audi з двигуном внутрішнього згорання решітка Singleframe завжди забарвлена в чорний колір, адже вона відкрита й охолоджує розташований за нею радіатор. В Audi e-tron решітка Singleframe виконана в інвертованих кольорах. Завдяки цьому вже здалека стає зрозуміло: це Audi, але це електромобіль. Решітка Singleframe робить з Audi справжній Audi. До того ж - електричний Audi».
«Кожен варіант нашого дизайну повинен перш за все демонструвати: тут ідеться про Audi. Але електромобіль водночас повинен дуже чітко вказувати: тут ідеться про майбутнє. А сутність майбутнього полягає в цифровізації, як у разі зі світлом в Audi e-tron. Зокрема, серійна версія концепт-кара Audi Q4 e-tron 1 буде оснащуватися цифровими денними ходовими вогнями. Ключова особливість: світловий малюнок цифрових денних ходових вогнів кожен клієнт зможе обирати на власний смак. Комусь можуть подобатися три «Х» у світловому силуеті, ще хтось віддає перевагу горизонтальній смузі. Це не просто персоналізація, а перш за все наочна демонстрація цифровізації. До речі, це актуально не лише для передніх, а й задніх ліхтарів, які до того ж з'єднані анімованою світловою смугою».
«З погляду електромобільності серцем автомобіля виступає вже не двигун під капотом, а батарея в днищі автомобіля. Яка її ємність, скільки вона важить і який запас ходу забезпечує? Саме тому концепт 1 Audi Q4 e-tron отримав пороги з експресивним дизайном, які чітко вказують: тут знаходиться серце автомобіля. Капот e-tron виконаний у значно спокійнішому стилі. Випуклості на капоті залишилися в минулому.
«Для дизайну Audi з двигуном внутрішнього згорання характерна наявність багатьох жорстких граней. На відміну від цього майбутні моделі Audi e-tron демонструють м'якше окреслені та виділені «м'язи». У такий спосіб ми відображаємо еволюцію привода в дизайні автомобілів. Ми розірвали плечову лінію, яка десятиліттями проходила на незмінній висоті посередині автомобіля, змістили її донизу й м'якими лініями окреслили «м'язи» силуету автомобіля спереду й ззаду, виділивши в такий спосіб усі чотири колеса. Це також нагадує про привод quattro, що глибоко закріпився в генотипі Audi. Адже Audi e-tron на замовлення теж будуть доступні у версії з приводом на всі чотири колеса».
Хтось бачить елегантні лінії. Ми бачимо характер.
Аеродинаміка важлива, як ніколи.
«До невід'ємних рис Audi належить не лише передовий дизайн, а й прогресивний підхід до турботи про довкілля. Звісно, форми всіх Audi визначають в аеродинамічній трубі для забезпечення максимальної ефективності. Менший аеродинамічний опір означає, що для приведення автомобіля в рух знадобиться менше енергетичних ресурсів. Тому в усіх наших Audi e-tron ми робимо додатковий акцент на аеродинамічному дизайні. В електромобілях поряд із багатьма іншими чинниками аеродинаміка може сприяти збільшенню запасу ходу. Ми, як дизайнери, вважаємо це своїм однозначним обов'язком».