-
Пошук
Відчуття
Постійний зв'язок: датчики у новому Audi
Компанія Audi зробила рішучий крок назустріч автономному керуванню, створивши новий А8. Базова умова, якій задовольняє флагманський автомобіль - це всебічне та безперервне спостереження за оточуючим простором завдяки новому набору датчиків, до якого входять:
- дванадцять ультразвукових сенсорів у передній, задній та бокових частинах автомобіля;
- чотири панорамні камери (360°) на передніх, задніх та зовнішніх дзеркалах;
- фронтальна камера на верхній кромці лобового скла;
- чотири радари середньої дальності у кутах автомобіля;
- радар дальнього огляду у передній частині автомобіля;
- лазерний сканер у передній частині автомобіля;
- інфрачервона камера (нічного бачення) у передній частині автомобіля.
Раніше в автомобілях знаходилось декілька блоків керування, кожен з яких оцінював отриману інформацію, необхідну для виконання певних функцій. На теперішній час центральний контролер систем допомоги водію (zFAS) вперше безперервно формує повноцінну картинку оточуючого простору, спираючись на дані сенсорів - для широкого спектру допоміжних функцій. Це стало можливим завдяки додатковим системам датчиків, а також синтезу резервних даних у zFAS та блоку управління радарами. Усі системи допомоги водію, такі, як адаптивна система допомоги, активна підвіска, система допомоги при паркуванні та система автопілотування у заторах, користуються перевагами центральної моделі оточуючого простору. Інформація про дорожні знаки поєднується з даними, отриманими з цифрової мапи; система допомоги на перехрестях спирається на повноцінне поле діяльності, так само як і функція екстреного гальмування, яка стала ще більш якісною та ефективною завдяки оригінальному дизайну. Контролер zFAS, розміром приблизно з планшет, вперше з'являється у новому А8. Це високотехнологічний центр обробки даних, який поєднує в собі потужні комп'ютери від таких компаній, як NVIDIA (Tegra K1), ALTERA (Cyclon V), Infineon (Aurix), а також графічний процесор EyeQ3 від Mobileye - світового лідера з алгоритмів обробки зображень на автомобільному ринку.
Світовий лідер у передовому сегменті: лазерний сканер
Компанія Audi доводить свою першість, представивши новий лазерний сканер. Вбудований у передній бампер, цей елемент, розміром приблизно з кулак, випромінює світлові імпульси на декілька вертикальних проекцій. Дзеркало відображує їх, розсіюючи світло приблизно на 80 метрів з радіусом випромінення 145 градусів. Довжина хвиль спалахів є близькою до інфрачервоного діапазону, завдяки чому вони залишаються невидимими та не завдають шкоди людському оку. Їх віддзеркалюють об'єкти, що знаходяться у передній частині автомобіля, і вони повертаються до лазерного сканеру менш ніж за долю секунди. Там їх відстежують фотодіоди. За цей час формується детальне та контуроване зображення оточуючого простору. Лазерний сканер разом з радаром дальнього огляду та фронтальною камерою створюють так зване тріо датчиків. При цьому найкращі властивості кожного з них доповнюють інших учасників трійки. Лазер, маючи широкий кут випромінення, фіксує усі види об'єктів, включаючи неметалеві, з абсолютною точністю. Коли доходить до цих критеріїв, вмикається радар, діапазон якого складає 250 метрів. Окрім того, він має більший радіус дії та постійно зчитує інформацію, навіть під час дощу та туману.
Лазерні сканери та радар також можуть працювати у темряві, якщо фронтальна камера перестає справлятися, не зважаючи на яскраві передні фари нового А8.В умовах гарної видимості він робить високоякісні зображення близького та середнього оточуючого простору автомобіля. Завдяки великій базі графічних даних він може класифікувати велику кількість різноманітних об'єктів, таких як автомобілі, вантажівки, велосипедисти та пішоходи. Методи глибокого аналізу вперше використовуються системою обробки зображень. Вона застосовує нейронні мережі, як частину самонавчання, для визначення доречності тих чи інших характеристик в ідентифікації об'єктів. Це задовольняє іншу умову, яка є ключовою на шляху до автоматизованого керування.
Завдяки сенсорним технологіям, між якими налагоджено тісний зв'язок, системи допомоги у новому А8 швидше реагують на об'єкти, наприклад, застосовують гальма у випадку наближення до останнього автомобіля у заторі - суттєве удосконалення в порівнянні з попередньою моделлю. Переваги від синтезу даних, отриманих з датчиків, відчуває і навігаційна система, яка допомагає визначити точне місцезнаходження седану у багатьох дорожніх ситуаціях.
Від автостради до стоянки: системи допомоги водію
Завдяки 41 системі допомоги водію, четверте покоління Audi A8 стає новим еталоном на автомобільному ринку. Системи беззаперечно допомагають водіям як на автострадах, так і на автостоянках, завдяки чому процес водіння стає більш комфортним, безпечним та легким. Компанія Audi об'єднує системи допомоги у три пакети: Park, City і Tour. Пакет Tour є стандартним для Німеччини. Клієнти, які надають перевагу пакету Audi AI assist package plus, отримують одразу усі три пакети, а також автопілот для дистанційного заїзду до гаражу.
Пакет Audi AI Park assist містить в собі автопілот паркування Audi AI parking pilot та панорамні камери з широким кутом огляду, які забезпечують надійніше маневрування. На бортовому моніторі з'являється декілька варіантів зображення найближчого оточуючого простору автомобіля разом з інструкціями. Система допомоги при маневруванні забезпечує кермування та самостійне застосування гальм для уникнення зіткнення як з рухомими, так і нерухомими об'єктами. Для захисту легкосплавних дисків пакет Park також містить систему попередження про бордюри.
Нова удосконалена система допомоги на перехрестях доповнила пакет City. Якщо радари середньої дальності фіксують критичну ситуацію на перехресті перед автомобілем, система попереджує водія та застосовує гальма за необхідності. Новий А8 також попереджує водія про ризики при зміні смуги руху. Система попередження при висадці з автомобіля інформує про автомобілі або велосипедистів, які наближаються ззаду при відкриванні дверей. Оптичним попередженням про небезпеку виступає світло на дверцятах. Система допомоги на перехрестях автоматично спрацьовує, якщо новий А8 виїжджає задом з прямокутного паркувального місця.
Встановлені по периметру автомобіля датчики також входять до пакету City. Вони відстежують ризик зіткнення у будь-якій точці автомобіля та застосовують превентивні заходи - повну зупинку, налаштування сидінь або затягування ременів безпеки. Активна підвіска Audi AI додатково підіймає кузов у випадку загрози бокового зіткнення, свідомо направляючи силу зовнішнього удару до найбільш пристосованої до аварій конструкції. Ця нова функція, яка отримала назву Audi pre sense side, стала можливою завдяки встановленим по периметру автомобіля датчикам. Вона також застосовує датчики, інтегровані у центральний контролер систем допомоги водію (zFAS), включаючи радари середньої дальності у кутках автомобіля з діапазоном спостереження близько 75 метрів.
Адаптивна система допомоги водію стала центральним елементом пакету Tour. Ця система є більш досконалим варіантом адаптивного круїз-контролю попередньої моделі, яка також містить функцію підтримки обраної смуги руху та допомоги у заторах. Це означає, що водій має підтримку у повному контролі над системами автомобіля на будь-якій швидкості від 0 до 250км/год. Система допомоги проїзду у вузьких місцях направляє автомобіль крізь будівельні майданчики та аналогічні ділянки. Окрім того, система сприяє ефективнішому стилю водіння завдяки об'єднанню даних з системи навігації та комунікаційної технології «автомобіль-до-х», наприклад, інформації щодо дорожніх знаків. А8 - єдина модель в сегменті, що здатна збільшувати або зменшувати швидкість, спираючись на дані щодо обмеження швидкості, поворотів дороги, перехресть та кільцевих доріг без втручання водія, автоматично виводячи на екран інформацію про маршрут, отриману з навігаційної системи. На додаток до прогнозування у віртуальній кабіні Audi, педаль нового А8 також надсилає імпульси.
Фронтальна система безпеки Audi pre sense, яка також входить до пакету Tour, може попередити зіткнення автомобілем, що рухається попереду, або зменшити його наслідки. Вона поєднує в собі функції попередження та гальмування для автомобілів, пішоходів та велосипедистів. Система залишається активною при швидкості автомобіля до 250км/год.
Пакет Tour також містить системи допомоги при поворотах та уникненні зіткнень. Система допомоги при поворотах слідкує за зустрічною смугою при її перетині для уникнення зіткнення із зустрічним автотранспортом. Вона також відстежує зустрічний автомобіль, що перетинає смугу, якою рухається А8. Це єдина модель у сегменті ринку з системою допомоги уникнення зіткнень, яка також пропонує індивідуальне гальмування та допомогу з кермовим управлінням для більш точного об'їзду перешкод. Доповнює комплектацію система розпізнавання дорожніх знаків за допомогою камер та система екстреної зупинки, яка припиняє рух автомобіля, якщо водій не в змозі зробити це самостійно.
Додатково можна встановити систему допомоги при паркуванні та систему нічного бачення. Остання використовує інфрачервону камеру для відстеження пішоходів та диких тварин на дальніх відстанях у темряві та попереджує водія про небезпеку.
Передова технологія: навігаційна система MMI navigation plus
Новий А8 також застосовує новітній підхід до інформаційно-розважальних систем. Вершину лінійки посідає система MMI navigation plus, яка використовує блочну інформаційно-розважальну платформу останнього покоління. Ця платформа, що отримала назву MIB 2+, є ультрасучасною в усіх аспектах - обчислювальні можливості, енергозбереження, основна пам'ять та графіка. Ключовим компонентом платформи є блок K1, створений партнером Audi - компанією NVIDIA. Він поєднує 4-ядерний головний процесор із 192-ядерним графічним процесором. К1 працює у 50 разів швидше за перше покоління MIB.
Стандартною функцією системи MMI navigation plus, обладнаної телефонним модулем, є забезпечення доступу до служб підключення. Додатково систему може бути оснащено модулем передачі даних,включаючи точку доступу Wi-Fi. На автомобільному ринку вперше представлено покращений модуль передачі даних LTE, що входить до стандартної комплектації нового Audi. Він забезпечує швидкість передачі до 300 мбіт/с для скачування та до 50 мбіт/с для завантаження даних, що втричі швидше, ніж це було можливо до сьогодні. Окрім того, мобільні дзвінки здійснюються за допомогою телефонного боксу Audi, що використовує технологію VoLTE, яка прискорює з'єднання та забезпечує одночасне використання високошвидкісної передачі даних та найбільш якісного голосового онлайн зв'язку (HD Voice), де голос співрозмовника звучить так, ніби він веде з вами живу бесіду.
Технологія «car-to-х»: інформація щодо дорожніх знаків та можливої небезпеки
Новий А8 стає частиною «хмари» завдяки навігаційному та інформаційно-розважальному сервісам Audi connect. Технологія «автомобіль-до-х» найбільш яскраво демонструє цю функцію, інформуючи про дорожні знаки та можливу небезпеку. Новий седан та інші моделі поточного року звітують про виявлені бортовою камерою обмеження швидкості до серверу «хмари». Сервер оброблює цю інформацію та спрямовує її до інших водіїв, які можуть нею скористатись. Те саме відбувається з інформацією стосовно можливої небезпеки: автомобілі попереджають один одного про аварії, пошкоджені автомобілі, слизьке дорожнє покриття та обмежену видимість. Система виконує це після аналізу різних параметрів, таких як внутрішня електроніка, дані датчиків дощу та світла, передні фари та режим роботи очисників скла. Інформаційною базою нової служби «автомобіль-до-х» стали мапи, надані сервісом HERE - платформою обробки даних, яка постійно оновлюється та розширюється компанією Audi спільно з BMW Group та Daimler AG. Вона досліджує глобальний трафік з точністю до сантиметру та може відстежувати й оцінювати ситуацію у режимі реального часу.
Спектр інших сервісів: Audi connect
Аналогічно до функцій «автомобіль-до-х», Audi connect містить низку таких сервісів,
як, наприклад, доступ до Твіттеру та поштової скриньки або навігації Google Earth.
Новий гібридний радіосервіс легко перемикає VHF, DAB та інші онлайн станції для
виявлення найкращого прийому. Він розпізнає поточний музичний трек та завантажує
контекст з «хмари». Онлайн радіо надає доступ до тисячі інтернет радіостанцій та
світових подкастів. На багатьох ринках дані, передані сервісу Audi connect,
обробляються SIM-картою, вбудованою в автомобіль. Відповідний тариф покриває
витрати та надає роумінг у багатьох країнах Європи. Для використання точки доступу
Wi-Fi або нових служб інтернет радіо в А8, клієнт має можливість обрати один з
привабливих пакетів Audi. У сервісу Audi connect є окреме місце для пакету Audi
connect safety & service, який містить планування подорожей. До списку його
функцій можна віднести екстрений виклик, технічну онлайн допомогу на дорогах та
обробку заявок на послуги, а також дистанційні сервіси, які контролюються окремою
програмою.
Центральна точка доступу: нова програма myAudi
Усі функції сервісу Audi connect об'єднано в одну програму myAudi. Завдяки функціональності програми та легкості її використання клієнт отримує доступ до всього контенту Audi. До набору сервісів на базі смартфону входять, наприклад, передача місцезнаходження пам'яток до системи навігації, потокова передача музики через Napster або копіювання мобільного календаря до MMI. Програма також використовується для блокування та розблокування дверей, управління додатковою функцією підігріву та запиту звіту про стан автомобіля. Останню інформацію клієнт може також запитувати на порталі myAudi. У разі викрадення автомобіля колл-центр Audi визначає місцезнаходження А8 завдяки дистанційному доступу та, у разі потреби, блокує автомобіль. Окрім того, автомобіль може сам допомогти поліції у пошуках, привернувши її увагу звуковими та світловими сигналами.
Революційний прорив: нова багатофункціональна навігаційна система
Система навігації, як і інші системи моделі А8, пропонує цілу низку нових характеристик - як візуальних, так і функціональних. Мапа отримала нову структуру та поєднала деталізовані макети головних європейських міст для ще більш реалістичного зображення. Для планування маршруту седан разом із самонавчальною навігаційною системою надає водію пропозиції, які базуються на раніше використаних маршрутах. Він також опирається на попередній досвід системи стосовно часу, витраченого на поїздку, та завантаженості доріг. Розрахунки виконуються на онлайн серверах HERE, використовуючи актуальні дані щодо загальної дорожньої ситуації. Завдяки розширеному зображенню пам'яток на екрані водій може запросити необхідні локації безпосередньо у навігаційній системі, такі як заправні станції або місця для паркування. Він також може запросити додаткову актуальну інформацію, наприклад, поточні ціни на бензин, наявність вільних місць для паркування або години роботи магазинів. Завдяки системі MMI Navigation plus, власник авто отримує чотири безкоштовних оновлення мапи на рік.
Програма myAudi пропонує іншу нову функцію під назвою myAudi Navigation, завдяки якій водій отримує можливість легко планувати свій маршрут одразу на декількох пристроях, що обов'язково стане у нагоді в незнайомих містах. Наприклад: програма направляє клієнта від ресторану до автомобіля, який припарковано за декілька вулиць звідти. Потім вона перемикається зі смартфона до бортового монітору. Коли ж клієнт виходить з А8 наприкінці поїздки, вона знову супроводжує його зі смартфона до наступного пункту призначення.
Цифровий доступ до автомобіля: ключ Audi connect
Ключ Audi connect пропонує новий метод доступу до автомобіля: сумісний смартфон на базі Android виступає альтернативою звичному дистанційному ключу управління, а також забезпечує запуск двигуна при розблокуванні автомобіля. Необхідні дані доступу зберігаються у надійному елементі SIM-карти або у смартфоні. Коли водій тримає свій телефон перед ручкою дверцят, дані передаються до автомобіля за допомогою ближнього безконтактного зв'язку (NFC).
Ключ Audi connect не лише зручний, але й надійний. Власник нового А8 може надати дані доступу чотирьом додатковим особам, наприклад, колегам або членам родини. Ключ залишається активним у будь-який час, навіть якщо розрядилась батарея смартфону (в залежності від моделі). Для консьєрж-сервісу або, наприклад, запису до станції техобслуговування було розроблено ключ-карту, яка за розміром нагадує кредитну картку, з технологією NFC. Ключ-карта надає оператору можливість управляли автомобілем у випадку відсутності смартфону. Audi завантажує дані до надійних групових серверів у «хмарі», використовуючи при цьому найсучасніші принципи криптографії, такі як 256-бітове шифрування.
400 індивідуальних функцій: персоналізація
П'ять потенційних водіїв нового А8 можуть зберегти бажані налаштування під сімома профілями користувача. Персоналізація охоплює 400 параметрів: починаючи з положення сидіння водія та бажаних налаштувань системи кондиціонування, і завершуючи раніше заданими пунктами призначення та улюбленими медіаресурсами. Індивідуалізації також підлягають дані, що відображуються на дисплеї, та значна кількість систем допомоги.
Седан розпізнає кожного користувача за сигналом, отриманим з ключа дистанційного управління або ключа Audi connect, одразу після розблокування автомобіля. Він звертається до водія по імені, вітає у віртуальній кабіні Audi та активує його профіль. Водій має можливість створити декілька різних персональних профілів, такі як профіль робочого або вихідного дня, профіль автостради або позаміської дороги. Він також може змінювати профілі під час руху автомобіля.
Віртуальний клік: операційна система MMI touch response
Концепція зв'язаного управління є надзвичайно важливою, оскільки вона надає широкий спектр налаштувань та опцій седану класу люкс. Попередні моделі А8 вже були оснащені вражаючою системою MMI з інтерфейсом MMI touch. Новітня модель представляє систему наступного покоління, а саме - MMI touch response.
Ця концепція приділяє значну увагу дисплею з чорною панеллю. Діагональ екрану становить 10,1 дюймів, як у стандартного планшета.Завдяки роздільній здатності у 1540 x 720 пікселів, дещо округлий TFT-екран забезпечує чітке зображення та високу контрастність, навіть якщо дивитись під кутом.
Концепція MMI touch response також гарантує надійність використання сенсорної технології завдяки сучасній комбінації тактильних та акустичних реакцій. Коли водій торкається скляного екрану пальцем, він не одразу активує функцію - необхідно обережно натиснути на дисплей, приклавши певні зусилля. На підтвердження своєї дії він відчує легкий імпульс, який надсилає електромагніт, дещо рухаючи при цьому вбік скло дисплея. У той самий час невеликий динамік видає характерний звук (клік). Таким чином, сенсорний дисплей чітко реагує на дії водія: він здається справжнім, оскільки наділяє повністю цифровий інструмент фізичними властивостями кнопок та перемикачів.
Великий дисплей використовується для керування навігацією, мультимедіа та іншими функціями автотранспорту. Водій може натискати на екран, проводити по ньому пальцем, збільшувати зображення і прокручувати меню. Структура меню є інтуїтивно зрозумілою та простою, як у будь-якому сучасному смартфоні. Водій може задати індивідуальне розташування елементів у головному меню та панелі інструментів. На центральній тунельній консолі знаходиться другий дисплей з 8,6-дюймовим екраном роздільністю у 1280 х 660 пікселів, призначений для контролю системи кондиціювання та функціями комфорту сидінь. Водій також може зберігати у ньому улюблені параметри, такі як пункти призначення, радіостанції, телефонні номери та інші функції. Важіль перемикання передач забезпечує не тільки зручне використання, але й комфортний відпочинок для зап'ястя водія.
У нижньому дисплеї також є функція набору тексту - за допомогою клавіатури або шляхом розпізнавання рукописного тексту. Остання опція сигналізує про значний крок вперед. Завдяки технології розпізнавання рукописних слів або безпосередньому написанню з акустичною реакцією, водій може швидко і точно вводити пункти призначення або шукати терміни, не маючи при цьому потреби дивитись на дисплей.
У новій, об'єднаній структурі меню весь контент сервісу Audi connect розташований безпосередньо у відповідних пунктах меню. Завдяки цьому пошук став простішим та швидшим. Коли водій шукатиме,наприклад, ресторан китайської їжі, список збігів з'явиться одразу після вводу перших трьох літер. Окрім того, меню надає рейтинг сайту Yelp, а всю інформацію може бути поділено за різними критеріями. Водій також може запросити інформацію стосовно цін на бензин на заправних станціях. Додатково можна скористуватись пошуковою системою Google.
Обидва дисплеї мають спеціальне покриття, що майже не залишає відбитків пальців,або їх можна дуже легко стерти. Екрани також вкрито антибліковим шаром, який заломлює відбите світло. Завдяки цьому відображення стають розмитими та не заважають роботі дисплеїв. Зовнішній захисний шар нагадує скло Gorilla glass, яке використовується на багатьох смартфонах. Воно надзвичайно міцне та захищає від подряпин.
Високий коефіцієнт співпадінь: пошук за ключовими словами з гібридною концепцією
Новий А8 відповідає на запити водія у два способи. По-перше, він використовує власну інформацію стосовно преференцій користувача, які попередньо запам'ятав. По-друге, він спирається на дані, отримані з «хмари». Ця технологія також застосовується у голосовому керуванні, завдяки якому А8 здатний вести розумний діалог. Водій може у будь-який спосіб формулювати свої вказівки - пакет даних проходить через спеціальну програму розпізнавання. Самонавчальна система відповідає водію, ставить запитання у разі потреби або надає можливість обрати. При гарному сигналі зв'язку відповідь надходить менш ніж за 2 секунди. Під час діалогу з системою водій може перемикати функції меню, наприклад, подзвонити на будь-який номер з адресної книги та використати адресу абонента в якості пункту призначення. Окрім знаходження пунктів призначення, нова гібридна система управління голосом охоплює мультимедіа, систему кондиціювання повітря, певні телефонні функції та деякі сервіси Audi connect. Вона функціонує по всій території Європи.
Формат Full HD: віртуальна панель приладів Audi
Окрім дисплеїв системи MMI touch response (з реакцією на дотик) та гібридного голосового управління, новий А8 представляє третій етап контролю, а саме - багатофункціональне кермо. Водій користується ним для запиту повної інформації стосовно управління автомобілем; він також може активувати основні функції розважально-інформаційної системи. Інформація регулярно відображається у віртуальній панелі приладів Audi. Її 12,3-дюймовий TFT монітор, який живиться від окремого комп'ютера К1 від NVIDIA, має бездоганну роздільність full HD (1920 x 720 пікселів). Водій може обрати один з двох сучасних інтерфейсів. У класичному вигляді розмір віртуальних інструментів відповідає розмірам в аналогічних дисплеях. Між ними можна побачити вікно, в якому відображаються навігаційна карта або значок телефону, радіо та аудіо списки. В інформаційно-розважальному режимі це вікно збільшується у розмірах, тоді як спідометр і тахометр зменшуються.
Об'ємне зображення: проекційний дисплей
Додатковий проекційний дисплей на лобовому склі відображає необхідну інформацію,включаючи швидкість, навігаційні повідомлення та інформацію з певних систем допомоги, у вигляді символів та цифр, які водій може швидко зчитувати, не відволікаючись від водіння. TFT екран та два асферичні дзеркала проектують її на вітрове скло, займаючи площу 217 х 84 мм. Вона ніби «висить» у вікні на відстані 2,3 метра перед водієм. Оскільки очі зосереджено на дальнє зображення, вони можуть дуже швидко зчитувати контент, мінімізуючи будь-яке відволікання водія.