Новий Audi SQ5 TDI

22.02.2019.

Новий Audi SQ5 TDI: миттєво доступна потужність завдяки компресору з електроприводом.

Новий Audi SQ5 TDI знову отримав потужний двигун V6, як і його успішний попередник першого покоління. Компресор з електроприводом дозволяє спортивному позашляховику розвивати максимальний крутний момент за частоти обертання двигуна, що лише трохи перевищує частоту холостого ходу; технологія середнього гібрида додатково підвищує економічність.

3,0-літровий двигун V6 TDI нового Audi SQ5 TDI поєднує миттєву віддачу виняткової потужності з високою ефективністю. 347 к.с. і 700 Нм - цей вражаючий крутний момент постійно доступний у діапазоні частот обертання від 2500 до 3100 об/хв. 6-циліндровий дизельний двигун V6 забезпечує спортивному позашляховику розгін до швидкості, допустимої на автомагістралі, за 5,1 с і продовжує прискорення до досягнення максимальної швидкості 250 км/год , обмеженої електронікою. У циклі NEDC споживання становить 6,6-6,8 л дизельного пального на 100 км, що відповідає викидам CO2 172-177 г/км. Двигун SQ5 TDI сертифікований на відповідність вимогам екологічного стандарту Euro 6d-temp.

Компанія Audi системно підійшла до вдосконалення концепції привода повнорозмірного SQ7 TDI для її застосування в новому SQ5 TDI. До складу головної електричної системи з напругою 48 В входять компресор з електроприводом (EPC) і технологія середнього гібрида. Для зберігання енергії використовується компактний літій-іонний акумулятор ємністю 10 А/год, розташований під підлогою багажного відділення. Перетворювач AC/DC використовується для з'єднання зі звичайною електричною системою з напругою 12 В.

Новий асистент турбонагнітача: EPC
Компресор з електроприводом - ідеальний асистент турбонагнітача. Він приходить на допомогу в ситуаціях, коли потік відпрацьованих газів не забезпечує достатньої енергії для приведення в рух турбонагнітача, наприклад під час рушання та прискорення в нижньому діапазоні частот обертання двигуна (до 1650 об/хв). Завдяки цьому водієві в потрібний момент миттєво доступний високий крутний момент без «турбоями» - при рушанні, під час обгону чи на виході з повороту. У повсякденній експлуатації швидке і раннє збільшення крутного моменту, яке забезпечує ця технологія, дозволяє не перевищувати частоту обертання двигуна і сприяє економії пального.

Компресор з електроприводом розташований у впускному повітроводі за проміжним охолоджувачем, поряд із двигуном. Якщо запит потужності від акселератора високий, але турбонагнітач ще не забезпечує належного тиску наддування, в гру вступає EPC. Компактний електродвигун потужністю 7 кВт розкручує крильчатку компресора до 65 000 об/хв приблизно за 300 мс, забезпечуючи відносний тиск наддування 1,4 бар.

Рекуперація, рух накатом і плавне рушання: технологія середнього гібрида (MHEV)
Система MHEV, якою оснащений новий Audi SQ5 TDI, в умовах реальної експлуатації дозволяє забезпечити економію пального до 0,7 л на 100 км. Ключовим елементом системи є стартер-генератор з ремінним приводом (BAS), під'єднаний до колінчастого вала. Під час уповільнення він забезпечує рекуперацію до 12 кВт електроенергії. Ця електроенергія зберігається в літій-іонній батареї, звідки вона динамічно розподіляється між споживачами електричної системи.

Якщо водій знімає ногу з педалі акселератора на швидкості від 55 до 160 км/год , новий Audi SQ5 TDI може, залежно від налаштувань системи Audi drive select та поточної ситуації, здійснювати рекуперацію, рухатися з частотою обертання холостого ходу та з вимкненим зчепленням або накатом з вимкненим двигуном до 40 с. При наступному натисканні на педаль акселератора стартер-генератор перезапускає двигун, роблячи це швидше і більш плавно, ніж звичайний стартер. Технологія MHEV дозволяє рухатися в режимі «старт-стоп» на швидкості до 22 км/год. Якщо автомобіль оснащений адаптивним круїз-контролем (ACC), двигун перезапускається ще за натисненої педалі гальма, щойно автомобіль попереду SQ5 TDI починає рухатися.

Оптимізований задля виняткового тягового зусилля та максимальної ефективності: двигун
Ця версія 3,0-літрового двигуна V6 TDI максимальної потужності зазнала додаткового удосконалення та численних модифікацій. Колінчастий вал, поршні, шатуни та система змащування були спеціальним чином налаштовані з урахуванням більш жорстких вимог. Система термоменеджменту відрізняється високим рівнем багатофункціональності. Картер та головка блока циліндрів мають власні контури охолодження, завдяки чому двигун швидко прогрівається після холодного запуску. Потік охолоджувальної рідини спрямовується до масляного радіатора, компресора з електроприводом, стартера-генератора з ремінним приводом і турбонагнітача відповідно до поточних потреб. Великий турбонагнітач зі змінною геометрією турбіни (VTG), що приводиться в рух потоком відпрацьованих газів, забезпечує відносний тиск наддування до 2,4 бар. Симулятор звуку у випускній системі забезпечує надзвичайно потужне звучання двигуна TDI.

Швидкість, плавність та ефективність: 8-ступенева АКП tiptronic

За передачу потужності відповідає 8-ступенева АКП tiptronic зі швидким і плавним перемиканням. Передачі нижнього діапазону відрізняються по-спортивному короткими передатними числами, тоді як довші передатні числа вищих передач сприяють зниженню частоти обертання та витрати пального. Нові, ретельно продумані рішення забезпечують ефективну роботу tiptronic у поєднанні з технологією середнього гібрида. Коли спортивний позашляховик рухається по інерції, а двигун працює на частоті обертання холостого ходу або повністю вимкнений, муфта центральної трансмісії розмикається та перериває потік потужності. Можливість вмикання передачі під час руху накатом перед перезапуском двигуна забезпечує електричний масляний насос, яким оснащена АКП tiptronic.

Привод quattro та спортивний диференціал

Як і кожна модель з лінійки S від Audi, новий SQ5 TDI в стандартній комплектації оснащується постійним повним приводом quattro. У нормальних умовах керування його самоблоківний міжосьовий диференціал розподіляє крутний момент між передньою і задньою осями у співвідношенні 40:60. При виявленні пробуксовування більша частина потужності спрямовується на вісь із кращим зчепленням. Залежно від ситуації на передню вісь може розподілятися до 70 % потужності, на задню - до 85 %.

Інтелектуальна функція селективного розподілу крутного моменту, що доповнює привод quattro, працює на всіх типах поверхонь. Під час динамічного проходження поворотів вона дещо пригальмовує колеса на внутрішньому радіусі ще до того, як вони почнуть пробуксовувати. При цьому потужність спрямовується через диференціал на колесо з кращим зчепленням. Завдяки цьому спортивний позашляховик надзвичайно плавно входить у повороти. У такий спосіб автомобіль довше зберігає нейтральну керованість, а поведінка автомобіля залишається стабільною, точною і маневреною.

Крім того, покупці можуть замовити SQ5 TDI зі спортивним диференціалом на задній осі. Він активно розподіляє потужність між задніми колесами під час динамічного проходження поворотів. Спортивний диференціал буквально штовхає автомобіль у поворот, від самого початку усуваючи тенденцію до недостатньої поворотності. Під час прискорення на виході з крутого повороту він спрямовує більшу частину крутного моменту на зовнішнє заднє колесо, забезпечуючи підвищену спритність.

Спортивні характеристики і точність: підвіска нового SQ5 TDI

В основі спортивних ходових якостей нового Audi SQ5 TDI лежить досконала п'ятиважільна підвіска спереду і ззаду. Крім того, у якості опції Audi пропонує динамічне рульове керування, у якому використовується безступінчаста хвильова передача, що забезпечує можливість зміни передатного числа рульового керування в широкому діапазоні залежно від швидкості та кута повороту керма. Підвіска з регульованою жорсткістю входить у стандартну комплектацію нового SQ5 TDI. Завдяки їй кузов розташовується на 30 мм нижче порівняно з Q5 зі стандартною підвіскою. Ця підвіска забезпечує значно ширший вибір між комфортом і динамікою.

Разом зі спортивним диференціалом, двигуном, рульовим керуванням і трансмісією tiptronic амортизатори інтегровані в динамічну систему керування Audi drive select. Завдяки Audi drive select водій може керувати функціонуванням цих систем за допомогою численних профілів. Крім того, в якості ще однієї опції Audi пропонує унікальну для серії S адаптивну пневматичну підвіску. Вона змінює не лише жорсткість амортизаторів, але й положення кузова, адаптуючи їх до відповідної ситуації на дорозі.

У стандартну комплектацію нового Audi SQ5 TDI входять 20-дюймові легкосплавні диски та шини розміром 255/45. Як опція пропонуються диски діаметром 21". Також доступні три варіанти дизайну 21-дюймових дисків від Audi Sport GmbH. Алюмінієві шестипоршневі супорти на передній осі утримують сталеві диски діаметром 375 мм. Чорні супорти (як опція пропонуються також червоні) прикрашають логотипи «S».

Зручні та безпечні: системи допомоги водієві
Новий Audi SQ5 TDI пропонує широкий перелік систем допомоги водієві. Предиктивний асистент Efficiency Assist надає конкретні поради, що допомагають водієві економити пальне. Система Audi Active Lane Assist спрощує утримання в межах смуги руху та здатна виконувати деякі завдання з керування в повільному потоці транспорту. Індикатор попередження про дистанцію застерігає водія, коли відстань до автомобіля попереду стає меншою за безпечну. Ці та інші функції входять до складу пакета систем допомоги Tour, що пропонується як опція.

Такі опціональні функції, як асистент попередження про рух у поперечному напрямку ззаду Rear Cross Traffic Assist, система попередження про перешкоду на виїзді Exit Warning, асистент уникнення зіткнень Collision Avoidance Assist та асистент проходження поворотів Turn Assist, також підвищують безпеку повсякденних поїздок. Те саме стосується й систем, що належать до комплексу pre sense; система безпеки Audi pre sense city входить у стандартну комплектацію. Вона попереджає водія про пішоходів та автомобілі, а за потреби у межах можливостей системи автоматично застосовує екстрене гальмування. Довершують перелік опцій система допомоги при паркуванні Park Assist, система розпізнавання дорожніх знаків Traffic Sign Recognition, що працює з використанням камери автомобіля, та система допомоги при русі на спуску Hill Descent Control.

Логічність та інтелект: органи керування, мультимедійна система та Audi connect
Концепція управління системи MMI, якою оснащений Audi SQ5 TDI, проста для сприйняття та включає інтелектуальну функцію пошуку довільного тексту. Система голосового керування з функцією розпізнавання природної мови сприймає команди, що подаються повсякденною розмовною мовою. Третій рівень інтерфейсу управління - шкіряне багатофункціональне кермо, що використовується для керування інформаційною системою водія або доступною як опція цифровою панеллю приладів Audi virtual cockpit. Залежно від налаштувань 12,3-дюймовий дисплей цієї системи може працювати в ексклюзивному для серії S режимі, у якому центральне місце займає тахометр. У якості доповнення Audi пропонує Head-up дисплей.

Лінійка мультимедійних систем Audi SQ5 TDI побудована на основі модульної концепції. У якості топової версії виступає медіасистема MMI navigation plus з інтерфейсом MMI all-in-touch та 8,3-дюймовим дисплеєм. Стандартним компонентом топової медіасистеми є пакет сервісів Audi connect, що забезпечує підключення SQ5 TDI до мережі Інтернет за стандартом LTE та дозволяє створити точку доступу Wi-Fi для мобільних пристроїв пасажирів.

Комплект Audi phone box дозволяє підключати смартфони до антени автомобіля з використанням технології NFC і забезпечує одночасне бездротове заряджання пристроїв за стандартом Qi. Інтерфейс Audi для підключення смартфонів дозволяє використовувати в автомобілі технології Apple CarPlay та Android Auto. Особливо вибагливі прихильники високоякісного звуку можуть обрати систему Bang&Olufsen Sound System з тривимірним звучанням.

Спортивна виразність: дизайн екстер'єру

На спортивний характер Audi SQ5 TDI вказують численні деталі екстер'єру. Особливістю ефектних бамперів є чітко окреслені повітрозабірники спереду та вставка дифузора з решіткою у вигляді бджолиних чарунок ззаду. Окрасою решітки радіатора Singleframe слугують здвоєні алюмінієві планки та елементи оздоблення контрастного матового кольору Twilight Gray. Додаткові акценти забезпечує логотип «S» з червоним ромбом, розташований у різних місцях.

У стандартну комплектацію Audi SQ5 TDI входять світлодіодні фари і задні ліхтарі. Динамічні покажчики повороту спереду і ззаду забезпечують безпомилкове розпізнавання сигналів. Корпуси зовнішніх дзеркал та накладка дифузора вирізняються сяючим оздобленням під алюміній. Молдинги дверей під колір кузова підкреслюють спортивний характер автомобіля. Колір кузова Panther Black зарезервований ексклюзивно для Audi SQ5 TDI.

Елегантна атмосфера: інтер'єр
Оформлений у темних тонах інтер'єр зустрічає водія та пасажирів підсвічуваними порогами з ексклюзивними логотипами «S». Контрастна строчка на шкіряному кермі та спортивних сидіннях створює відчуття динамічної та елегантної атмосфери. Спортивні сидіння «S» з оббивкою з комбінації шкіри та алькантари можна додатково удосконалити, обравши оббивку з високоякісної шкіри Nappa з ромбічним візерунком та функцією пневматичного масажу. Стандартна комплектація включає вставки з матованого алюмінію, як опція доступні елегантні вставки з дерева або ексклюзивні карбонові вставки. Підрульові перемикачі отримали ефектне оздоблення під алюміній, а педалі та опору для ноги прикрашають накладки з нержавіючої сталі.

Пропоноване як опція заднє сидіння «plus» нового Audi SQ5 TDI поділене на три сегменти. Додатково можна замовити функції регулювання положення по довжині та налаштування кута нахилу спинки. Стандартний об'єм багажного відділення становить 550 л, а склавши спинку заднього сидіння, його можна збільшити до 1550 л.